| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| ISL103 | GENEL MUHASEBE I | 1 | 3 | 3 | 6 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN ÇİĞDEM | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALİ ÖZBEK | 
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | Bu ders öğrencilere bir işletmenin işleyişinde kullanılan temel muhasebe işlemlerini öğretmek için dizayn edilmiştir. Öğrenciler temel muhasebe ilkeleri ve finansal tabloların nasıl hazırlanacağını öğrenirler. | 
| İçerik: | Muhasebe I dersi muhasebenin temelleri, tanımları ve türleri le başlar. Ayrıca ticari işlemler, mizan, yevmiye kayıtları ve finansal tabloların hazırlanmasını içeren muhasebe döngüsünü de kapsar. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Temel muhasebe kavramlarını tanımlar.(define)(1) | 
| Muhasebe bilgi sistemlerinin rolünü ve muhasebe fonksiyonlarını açıklar.(explain)(2) | 
| Şirketlerin yıllık raporlarından finansal verileri listeler. (list)(1) | 
| KDV hesaplar. (calculate)(2) | 
| Mizan, Bilanço ve Gelir Tablosu dahil olmak üzere finansal raporlama ile ilgili kavram ve prosedürleri açıklar.(explain)(2) | 
| Temel muhasebe kayıtlarını hesaplar ve uygular. (calculate)(2) & (apply)(3) | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Literatür Taraması | Muhasebe Tanımı, Türleri, Kullanıcıları ve Kavramları | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 2 | Literatür Taraması | Muhasebede Temel Finansal Tablolar | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 3 | Literatür Taraması | Hesaplar Kavramı ve Hesap Kayıtlarının İşleyişi | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 4 | Literatür Taraması | Çift Taraflı Kayıt Sistemi ve Muhasebe Süreci | Problem Çözümü-Öğrenci Uygulaması | 
| 5 | Literatür Taraması | Dönen Varlıklar-Hazır Değerler ve Menkul Kıymetler | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 6 | Literatür Taraması | Dönen Varlıklar-Ticari Alacaklar | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 7 | Literatür Taraması | Dönen Varlıklar-Stoklar ve Diğer Dönen Varlıklar | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 8 | Literatür Taraması | Duran Varlıklar-Ticari Alacaklar | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 9 | Literatür Taraması | Duran Varlıklar-Mali Duran Varlıklar | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Literatür Taraması | Duran Varlıklar-Maddi Duran Varlıklar | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 12 | Literatür Taraması | Duran Varlıklar-Maddi Olmayan Duran Varlıklar | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 13 | Literatür Taraması | Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar-Mali Borçlar | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 14 | Literatür Taraması | Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar-Ticari Borçlar | Anlatım-Problem Çözümü | 
| 15 | Literatür Taraması | Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar-Vergi, Prim ve Diğer Kısa Vadeli Yabancı Kaynakların Hesaplanması | Öğrenci Uygulaması | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Ders notları | 
| Sevilengül, O. (2011), Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, 16. Baskı, Ankara | 
| Çonkar, K. vd.(2010), Genel Muhasebe, Ankara | 
| Deegan, C. (2013). Financial accounting theory. McGraw-Hill Education Australia. | 
| Kaygusuz S., Alsan Ü, Kepçe N., Genel Muhasebe I, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın no:2654 | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanının ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlama.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmeciliğin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlama.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 4 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklama.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümleme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 4 | 
                                             
                                                Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanıma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenleme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği bilgiler ışığında bağımsız çalışabilme ve yaptığı işin sorumluluğunu alabilme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Türkçe´yi kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanma.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklama.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlama.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Uluslararası ticaret ile işletmeciliğin kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin değişkenlerinin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 6 | 12 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 14 | 1 | 14 | 
| Ödev | 14 | 2 | 28 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 76 | 0 | 174 | 
| Genel Toplam | 174 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |