TR EN

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YBS419 ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; arttırılmış gerçeklik kavramını öğrenerek tasarım yapmak ve uygulama geliştirmek.
İçerik: Dersin içeriği, arttırılmış gerçeklik kavramı, arttırılmış gerçeklik-sanal gerçeklik ayrımı, eğitimde arttırılmış gerçeklik kullanımı, arttırılmış gerçeklik ile nesne modelleme, akıllı telefonlarda arttırılmış gerçeklik (PDA) uygulaması geliştirmedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Artırılmış gerçeklik ortamlarını analiz eder.{Analyze / Bloom's 4}
Artırılmış gerçeklik ortamı geliştirir.{Evaluate / Bloom's 5}
Artırılmış gerçeklik uygulama geliştirme süreçlerinde kullanılan farklı teknikleri tanır.{Knowledge / Bloom's 1}
Artırılmış gerçeklik uygulama geliştirme süreçlerinde farklı teknikleri kullanır.{Apply / Bloom's 3}
Uygun olan teknik ile artırılmış gerçeklik öğrenme ortamı tasarlar. {Evaluate / Bloom's 5}

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders programının tartışılması ve okumaların belirlenmesi Anlatım, tartışma, uygulama
2 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik Anlatım, tartışma, uygulama
3 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik Anlatım, tartışma, uygulama
4 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik kullanılan disiplinler Anlatım, tartışma, uygulama
5 Literatür okuması Mevcut arttırılmış gerçeklik uygulamaları Anlatım, tartışma, uygulama
6 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile oyun geliştirme, Unity arayüz tanıtılması ve kullanımı Anlatım, tartışma, uygulama
7 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile oyun geliştirme, Unity eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile oyun geliştirme, Unity eğitimi Anlatım, tartışma, uygulama
10 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile oyun geliştirme, Unity eğitimi, C# Kodlama Anlatım, tartışma, uygulama
11 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile oyun geliştirme, Unity eğitimi, C# Kodlama Anlatım, tartışma, uygulama
12 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile oyun geliştirme, Unity eğitimi, C# Kodlama Anlatım, tartışma, uygulama
13 Literatür okuması Arttırılmış gerçeklik ile oyun geliştirme, Unity eğitimi, C# Kodlama Anlatım, tartışma, uygulama
14 Literatür okuması Proje Sunumları Anlatım, tartışma, uygulama
15 Literatür okuması Proje Sunumları Anlatım, tartışma, uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kipper, G., & Rampolla, J. (2012). Augmented Reality: an emerging technologies guide to AR. Elsevier.
Kaleci, Devkan & Demircioglu, Tuba & Akkus, Ilyas. (2016). Örnek Bir Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Tasarımı. 10.13140/RG.2.1.2627.8165.
Somyürek, Sibel. (2014). Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 4. 10.17943/etku.88319.
Radu, Iulian. (2012). Why should my students use AR? A comparative review of the educational impacts of augmented-reality. ISMAR 2012 - 11th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality 2012, Science and Technology Papers. 313-314. 10.1109/ISMAR.2012.6402590.
Yuen, Steve & Yuen, Yin & Yaoyuneyong, Gallayanee & Johnson, Erik. (2011). Augmented Reality: An Overview and Five Directions for AR in Education. Journal of Educational Technology Development and Exchange. 119. 119-140. 10.18785/jetde.0401.10.
MEB, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, EĞİTİMDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
2
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanının ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlama.
3
Uluslararası Ticaret ve İşletmeciliğin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlama.
4
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanma.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklama.
2
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümleme.
3
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanma.
4
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirme.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
2
Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanıma.
3
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenleme.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği bilgiler ışığında bağımsız çalışabilme ve yaptığı işin sorumluluğunu alabilme.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkçe´yi kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanma.
2
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklama.
3
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlama.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası ticaret ile işletmeciliğin kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
2
Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin değişkenlerinin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0