TR EN

DİJİTAL PAZARLAMA VE TİCARET DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UIT211 DİJİTAL PAZARLAMA VE TİCARET 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin temel amacı, günümüzün hızla değişen iş ortamında dijital pazarlamanın rolünü ve önemini kavrayarak, dijital pazarlamak ve ticareti iş yaşamına adapte etmeyi öğrenmektir.
İçerik: Dersin içeriği, dijital strateji ve planlama, dijital içerik, web sitesi pazarlama araçları, e-ticaretden oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital pazarlamanın hızla değişen iş ortamında rolünü ve önemini açıklar. (Explain) (Bloom’s 2)
Dijital pazarlama stratejisinin temel unsurlarını tanımlar (Define) (Bloom’s 1)
Dijital pazarlama kampanyasının etkinliğinin nasıl ölçülebileceğini gösterir.(Illustrate) (Bloom’s 2)
Sosyal medya ve diğer diğer dijital pazarlama araçlarında pazarlama işlemlerini gösterir. (Demonstrate) (Bloom’s 2)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlamaya giriş Anlatım, Tartışma
2 Okuma ve kaynak tarama Dijital Strateji ve Planlama Anlatım, Tartışma
3 Okuma ve kaynak tarama Dijital Pazarlama Kanalları: Arama Motoru Optimizasyonu / Arama Motoru Pazarlaması Anlatım, Tartışma
4 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Google Ads ve Ölçümler Anlatım, Tartışma
5 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Google Ads ve Ölçümler Anlatım, Tartışma
6 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Yeniden Pazarlama / E-Posta Pazarlaması Anlatım, Tartışma
7 Okuma ve kaynak tarama Dijital pazarlama kanalları: Sosyal Medya Pazarlaması / Affiliate / Görüntülü Reklamlar Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve kaynak tarama İçerik Pazarlaması Anlatım, Tartışma
10 Okuma ve kaynak tarama E-Ticaret, Mobil Pazarlama ve Dijital Abonelik Girişimleri Anlatım, Tartışma
11 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
12 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
13 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
14 Okuma ve kaynak tarama Öğrenci Ödev Sunumları Anlatım, Tartışma
15 Okuma ve kaynak tarama Genel tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Chaffey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2016) Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, (5th E.), London
Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Stratejileri (3. Baskı), Abaküs Yayınları.
Yüksel, O (2020). Tüm Boyutlarıyla Dijital Pazarlama, Medya Akademi, Anakara. Kasım 2018.
Handley, A. & Chapman C.C.. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
3
2
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanının ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlama.
2
3
Uluslararası Ticaret ve İşletmeciliğin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlama.
3
4
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanma.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklama.
4
2
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümleme.
3
3
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanma.
2
4
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirme.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
2
2
Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanıma.
3
3
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenleme.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği bilgiler ışığında bağımsız çalışabilme ve yaptığı işin sorumluluğunu alabilme.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkçe´yi kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanma.
4
2
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklama.
4
3
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlama.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası ticaret ile işletmeciliğin kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
4
2
Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin değişkenlerinin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 8 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 5 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0