Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UIT311 | UYGULAMALI ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ | 5 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NURGÜL ERDAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders öğrencilerin, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri arasındaki ilişkileri anlayarak işletme çalışmalarında uygulama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin sonunda, öğrenci araştırma metodlarını anlayabilecek ve işletme problemlerine uygulayabilecektir. |
İçerik: | Dersin içeriği, bilimsel araştırmanın temelleri, konu seçimi, hipotez geliştirme, anket uygulama, araştırma teknikleri, very yönetimi, veri analizi, nicel araştırma metodları konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İşletmelerin karşılaştıkları problemlerin çözümünde kullanabilecekleri araştırma yöntemlerini listeler (List) (Bloom 1) |
Uluslararası işletmecilik ve ticaret için bilimsel araştırmanın aşamalarını gösterir. (Illustrate) (Blooms 2). |
Uygulamalı araştırmanın sonuçların iş yaşamı ile ilişkilendirerek yorumlar (Interpret) (Bloom 2) |
Bilimsel araştırmada kullanılan değişkenlerin etkilerini analiz eder (Analyze) (Bloom 3). |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma ve Literatür Taraması | Bilimsel araştırmaya giriş. | Anlatım, Tartışma |
2 | Okuma ve Literatür Taraması | Konu seçimi, araştırmanın limitlerinin belirlenmesi | Anlatım, Tartışma |
3 | Okuma ve Literatür Taraması | Kaynak tarama, hipotez ve strateji geliştirme. Araştırma stratejilerinin belirlenmisi | Anlatım, Tartışma |
4 | Okuma ve Literatür Taraması | Araştırma evreni ve örneklem, örneklem çevresi, örneklem yöntemi | Anlatım, Tartışma |
5 | Okuma ve Literatür Taraması | Veri, veri kaynakları, birincil ve ikincil kaynaklar | Anlatım, Tartışma |
6 | Okuma ve Literatür Taraması | Anket, görüşme ve gözlem teknikleri | Anlatım, Tartışma |
7 | Okuma ve Literatür Taraması | Nicel araştırma yöntemleri, Verinin analiz için hazırlanması | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma ve Literatür Taraması | Ölçüm, ölçme hatası, veri hazırlama süreci | Anlatım, Tartışma |
10 | Okuma ve Literatür Taraması | Nitel Araştırma Yöntemleri, Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temelleri | Anlatım, Tartışma |
11 | Okuma ve Literatür Taraması | Araştırma Raporunun hazırlanması | Anlatım, Tartışma |
12 | Durum Özeti | Araştırma raporunun şekli ve kapsamı, Rapor yazma kuralları | Anlatım, Tartışma |
13 | Durum Özeti | Araştırma Etiği, Bilim Etiği | Anlatım, Tartışma |
14 | Durum Özeti | Araştırma Etiği, Bilim Etiği | Anlatım, Tartışma |
15 | Okuma ve Literatür Taraması | Öğrenci Sunumları | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kaya, Z. & Şahin, M. (2013), Uygulamalı Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Konya: Eğitim Yayınevi |
Johnson, R. B. (2015) Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz (Çev), Ankara: Anı Yayıncılık |
Gliner, J. A., Morgan, G.A., Routledge, N.L.L. (2016) Uygulamada Araştırma Yöntemleri (Çev.) Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Jackson, S. (2015) Research Methods and Statistics 5e: A Critical Thinking Approach, Cengage: Wadsworth Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
|
1 | |||||
2 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanının ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlama.
|
2 | |||||
3 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmeciliğin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlama.
|
3 | |||||
4 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanma.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklama.
|
3 | |||||
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümleme.
|
3 | |||||
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanma.
|
5 | |||||
4 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirme.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
|
3 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanıma.
|
4 | |||||
3 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenleme.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği bilgiler ışığında bağımsız çalışabilme ve yaptığı işin sorumluluğunu alabilme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçe´yi kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanma.
|
2 | |||||
2 |
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklama.
|
2 | |||||
3 |
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlama.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası ticaret ile işletmeciliğin kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
|
2 | |||||
2 |
Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin değişkenlerinin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 10 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 8 | 48 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 201 |
Genel Toplam | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |