Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UIT415 | ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE LİDERLİK | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE MERİÇ YAZICI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrencilerin, örgüt kültürü ile liderlik arasındaki bağıntıyı anlaması ve bunu iş yaşamında kullanabilme yeteneği kazanması amaçlanmaktadır. Dersin sonunda öğrenciler bir işletmedeki örgüt kültürünün nasıl inşa edileceğini ve liderliğin bu inşadaki rolünü yorumlayabilir ve iş yaşamına adapte edebilir. |
İçerik: | Bu dersin kapsamında; örgüt kültürü, örgüt kültürünün fonksiyonları, kültüre etki eden liderlerin özellikleri, ulusal ve global kültür, örgütlerde değişim, etkili liderlik davranışları yer almaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Örgüt kültürü kavramı, fonksiyonları ve seviyelerini açıklar. (Explain) (Bloom’s 2) |
İşletmelerdeki kültüre etki eden liderlerin davranışlarını listeler. (list) (Bloom’s 1) |
Örgütsel kültür, ulusal kültür ve global kültürlerin farklılıklarını ayırt eder (Distinguish) (Bloom’s 4) |
Örgüt kültürünün gelişmesinde liderliğin etkisini analiz eder.(Analyze) (Bloom’s 4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma ve kaynak tarama | Örgüt Kültürü ve Liderlik dersinin amacı ve içeriği, önemi | Anlatım tartışma |
2 | Okuma ve kaynak tarama | İnsan Kaynağına Kültürlerarası Yaklaşımlar | Anlatım tartışma |
3 | Okuma ve kaynak tarama | İnsan Davranışları ve Liderliğin Yapısı | Anlatım tartışma |
4 | Okuma ve kaynak tarama | Örgüt Davranışları ve Liderliğin Yapısı | Anlatım tartışma |
5 | Okuma ve kaynak tarama | Etkili Liderlik Davranışları | Anlatım tartışma |
6 | Okuma ve kaynak tarama | Örgüt Kültüründe liderliğin önemi, liderin etkisi | Anlatım tartışma |
7 | Okuma ve kaynak tarama | Liderlik, güç ve etki | Anlatım tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma ve kaynak tarama | Üniteler ve ders notları üzerinden tekrar | Anlatım tartışma |
10 | Okuma ve kaynak tarama | Yönetsel özellikler, beceriler ve global liderler | Anlatım tartışma |
11 | Okuma ve kaynak tarama | Örgütlerde değişimi yönetmek | Anlatım tartışma |
12 | Okuma ve kaynak tarama | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | Anlatım tartışma |
13 | Okuma ve kaynak tarama | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | Anlatım tartışma |
14 | Okuma ve kaynak tarama | ÖĞRENCİ SUNUMLARI | Anlatım tartışma |
15 | Okuma ve kaynak tarama | Üniteler ve ders notları üzerinden tekrar | Anlatım tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Erkmen, T. (2013),Örgüt Kültürü, İstanbul: İnkılap Yayınevi |
Akıncı Vural, Z.B. (2007), Örgüt Kültürü, Ankara: Nobel Kitabevi |
Tutar, H. (2017), Örgüt Kültürü, (1. Basım), Detay Yayıncılık |
Yulkl, G.A. (2004), Leadership in Organizations, London: Prentice Hall |
Güney, S. (2012). Liderlik, Nobel Akademik Yayıncılık |
Yazıcı, A. M. (2022). Organizational Culture and Leadership, SRA Publishing. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili temel ve ileri düzey konuları özetleme.
|
3 | |||||
2 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanının ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlama.
|
3 | |||||
3 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmeciliğin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlama.
|
2 | |||||
4 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanma.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklama.
|
4 | |||||
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümleme.
|
3 | |||||
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanma.
|
2 | |||||
4 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirme.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanı ile ilgili yeni kuramsal ve pratik yaklaşımları tanıma.
|
3 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili literatürü etkin biçimde tanıma.
|
4 | |||||
3 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenleme.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda niteliksel ve niceliksel araştırmalar yapma.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik alanında edindiği bilgiler ışığında bağımsız çalışabilme ve yaptığı işin sorumluluğunu alabilme.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçe´yi kurallara uygun ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanma.
|
3 | |||||
2 |
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklama.
|
3 | |||||
3 |
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlama.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası ticaret ile işletmeciliğin kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
|
3 | |||||
2 |
Uluslararası ticaret ve işletmeciliğin değişkenlerinin yapısı ve özelliklerine dair bilgilerini sürekli geliştirme.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 10 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 9 | 36 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 179 |
Genel Toplam | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |