| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IBT306 | INTERNATIONAL MARKETING | 6 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı, uluslararası pazarlama ile ilgili temel konulara ve uluslararası pazarlama karmasına ilişkin öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
| İçerik: | Uluslararası pazarlamaya giriş, uluslararası pazarlamada çevre analizi, uluslararası pazarlama araştırması, uluslararası pazarlamada pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve uluslararası pazarlama karması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Uluslararası pazarlamada çevreyi analiz eder. |
| Uluslararası pazarlama araştırması gerçekleştirir. |
| Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini karşılaştırır. |
| Uluslararası pazarlamada bölümlendirmeyi, hedef pazar seçimini ve konumlandırmayı açıklar. |
| Uluslararası pazarlama karmasını tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı | Uluslararası Pazarlamaya Giriş | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Çevre Analizi-1 | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Çevre Analizi-2 | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlama Araştırması | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-1 | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-2 | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 8 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Ürün ve Hizmet Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Marka Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Standardizasyon, Adaptasyon ve Yeni Ürün | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 15 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uluslararası İşletme Örnekleri | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Joshi, R.M. (2014). International Marketing. Oxford: Oxford UniversityPress. |
| Kozlu, C. (2015). Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar. (14. Baskı), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. |
| Taşkın, E. (2012). Uluslararası Pazarlama. (1. Baskı), Türkmen Yayınevi. |
| Karafakioğlu, M.(2019). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. 10. Baskı, Beta Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mikroekonominin ve makroekonominin temel kuramlarını, varsayımlarından ve aksiyomlarından faydalanarak tanımlar.
|
||||||
| 2 |
İşletmenin, muhasebe defterinde ve finansal bilançosunda yer alan kalemlerin neyi ifade ettiğini hatırlar.
|
||||||
| 3 |
Uluslararası ticaretin temel ve alt alanlarının kavramlarını, kuramlarını ve ilkelerini teorik arka plana bağlı kalarak tanımlar.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası ticaret teorilerinin tarihsel gelişimlerini kronolojik sıraya bağlı kalarak özetler.
|
||||||
| 2 |
Uluslararası ticaret alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanır.
|
||||||
| 3 |
Uluslararası ticaret pratiklerinde karşısına çıkan finansal ve hukuksal sorunları çözer.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İstatistiksel ham verileri bilgisayar programlarından faydalanarak değerlendirir ve kuramsal bilgilerin ışığında verileri birbirleriyle ilişkilendirir.
|
||||||
| 2 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirir.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası ticaretle ilgili güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak, analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla yorumlar.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İktisadi küreselleşme ve uluslararasılaşma ile ilgili bilgileri, alanında mevcut bilgilerle ilişkilendirir.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerilerle uygulanan mevcut iktisadi politikaları eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklar.
|
||||||
| 2 |
Uluslararası ticaretle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
||||||
| 3 |
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlar.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası ticaret ile iktisadın kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
|
||||||
| 2 |
Ekonomik sorunları makro düzeyde belirleyerek uluslararası ticaret politikalarına yönelik öneriler geliştirir.
|
||||||
| 3 |
Dış ticaretin finansmanı ve yönetimi konusunda sahip olduğu bilgiler ışığında, uluslararası pazara dâhil olarak, ticari uygulamalar yapar.
|
||||||
| 4 |
Ticari ve finansal küreselleşme süreçlerinin, gelir dağılımına etkisini verilerden yararlanarak tartışır.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 10 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 9 | 36 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 39 | 0 | 179 |
| Genel Toplam | 179 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |