| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| MTH126 | MATHEMATICS II | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Uluslararası Ticaret öğrencileri için Matematik I dersinin devamı niteliğindeki bu dersin amacı, Matematik I dersinde öğrenilmiş olan kavram ve yöntemlere dayanarak türev, integral gibi teorik bilgilerin öğretilmesi ve öğrenmiş olduğu teorik bilgileri uluslararası ticarette uygulanmasının gösterilmesidir. |
| İçerik: | lineer cebir- matrisler, vektörler, limit ve işletme uygulamaları, türev ve işletme uygulamaları, integral ve işletme uygulamaları konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Matris üzerinde işlemleri gerçekleştirir. (Uygulama, Bloom 3) |
| Matrisin Eşelon Formunu tanımlar, Elemanter Satır İşlemlerini sayabilir. (Bilgi, Bloom 1) |
| Verilen bir matrisi satır Eşelon Forma dönüştürebilir. Kare Matrisin tersini bulabilir. (Uygulama, Bloom 3) |
| Lineer denklem sistemlerinin çözüm kümesini Gauss- Jordan Eliminasyon Yöntemi ile bulabilir. (Uygulama, Bloom 3) |
| Verilen vektörlerin lineer bağımsızlığını analiz edebilir. (Analiz, Bloom 4) |
| Determinant yardımıyla verilen bir kare matrisin tersini bulabilir ve Cramer kuralıyla lineer denklem sisteminin çözümünü elde edebilir. (Uygulama, Bloom 3) |
| Marjinal gelir, marjinal maliyet ve maksimum kar hesaplarını türev kullanarak yapabilir. (Analiz, Bloom 4) |
| İntegrasyon yöntemlerini kullanabilir, tüketici ve üretici rantını grafikte gösterebilir ve değerini bulabilir. (Kavrama, Bloom 2)(Analiz, Bloom 4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Kitap okuma | Limitin İşletme Uygulamaları, Sürekli Bileşik Faiz | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Kitap okuma | Türevin İşletme Uygulamaları, Marjinal Gelir ve Marjinal Maliyet Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Kitap okuma | Antitürev, İntegrasyon Yöntemleri, 1-Değişken Dönüşümü Yöntemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Kitap okuma | 2-Kısmi İntegrasyon Yöntemi 3-Basit Kesirlere Ayırma (Bileşenlerine Ayırma) Yöntemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Kitap okuma | Belirli İntegral | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Kitap okuma | İntegral Alan Hesabı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Kitap okuma | Tüketici ve Üretici Rantı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Kitap okuma | Doğrusal Denklemler ve Ortak Çözüm Noktaları, Sıfır Kar ve Pazar Denge Noktası | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 9 | Kitap okuma | Matrisler ve Matrisler Üzerinde İşlemler, Matrisin Tersi ve Eşelon Formu Tanımları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Kitap okuma | Lineer Denklem Sistemleri, Gauss-Jordan Eliminasyon Metodu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Kitap okuma | Ters Matrisin Bulunması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Kitap okuma | Vektörler ve Vektör İşlemleri, Vektörel İşlemlerin Geometrik Yorumu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Kitap okuma | Lineer Bağımsızlık, Determinantlar, 2x2 ve 3x3 Tipindeki Matrislerin Determinantı, Minörler ile Determinantın Hesaplanması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Kitap okuma | Bir Kare Matrisin Ek Matrisi, Ek Matris ile Matrisin Tersinin Bulunması, Cramer Kuralı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Spivak, M. (2006). Calculus. Cambridge, United Kingdom: Cambrıdge Unıversıty Press, 3rd Edition. |
| Kline, M. (1999). Calculus : An Intuitive and Physical Approach. New York, United States: Dover Publications Inc. |
| Morgan, F. (2012). Calculus. Williamstown, Massachusetts: Createspace. |
| Hacısalihoğlu, H. H., Balcı, M. (1996). Temel ve Genel Matematik. Ankara: Ertem Basım Yayım. |
| Çelik. S. ve Çelik, S. (2011). Matematik Analiz . İstanbul: Birsen Yayınevi, 2. Baskı. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mikroekonominin ve makroekonominin temel kuramlarını, varsayımlarından ve aksiyomlarından faydalanarak tanımlar.
|
2 | |||||
| 2 |
İşletmenin, muhasebe defterinde ve finansal bilançosunda yer alan kalemlerin neyi ifade ettiğini hatırlar.
|
1 | |||||
| 3 |
Uluslararası ticaretin temel ve alt alanlarının kavramlarını, kuramlarını ve ilkelerini teorik arka plana bağlı kalarak tanımlar.
|
1 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası ticaret teorilerinin tarihsel gelişimlerini kronolojik sıraya bağlı kalarak özetler.
|
0 | |||||
| 2 |
Uluslararası ticaret alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanır.
|
3 | |||||
| 3 |
Uluslararası ticaret pratiklerinde karşısına çıkan finansal ve hukuksal sorunları çözer.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İstatistiksel ham verileri bilgisayar programlarından faydalanarak değerlendirir ve kuramsal bilgilerin ışığında verileri birbirleriyle ilişkilendirir.
|
0 | |||||
| 2 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirir.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası ticaretle ilgili güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak, analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla yorumlar.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İktisadi küreselleşme ve uluslararasılaşma ile ilgili bilgileri, alanında mevcut bilgilerle ilişkilendirir.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerilerle uygulanan mevcut iktisadi politikaları eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklar.
|
1 | |||||
| 2 |
Uluslararası ticaretle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
1 | |||||
| 3 |
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlar.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası ticaret ile iktisadın kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
|
3 | |||||
| 2 |
Ekonomik sorunları makro düzeyde belirleyerek uluslararası ticaret politikalarına yönelik öneriler geliştirir.
|
3 | |||||
| 3 |
Dış ticaretin finansmanı ve yönetimi konusunda sahip olduğu bilgiler ışığında, uluslararası pazara dâhil olarak, ticari uygulamalar yapar.
|
4 | |||||
| 4 |
Ticari ve finansal küreselleşme süreçlerinin, gelir dağılımına etkisini verilerden yararlanarak tartışır.
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 6 | 3 | 18 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 10 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 44 | 0 | 178 |
| Genel Toplam | 178 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |