Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDE432 | KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin genel amacı bir metin inceleme yöntemi olarak karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının tarihçesini ve geçmişten günümüze bu konuda oluşan ekolleri tanıtmak, seçilen metinler üzerinde örnek uygulamalar yapmaktır. Öğrencilerin değişik kültürler arasındaki kültür transferi ve etkileşimlerin edebiyata yansımalarını görmesi ve bunları eleştirel bir bakış açısıyla incelemesi dersin başlıca kazanımı olarak hedeflenmektedir. Böylece öğrencilerin disiplinlerarası yaklaşımla metin çözümlemeyi öğrenmesini sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının tarihçesi, metotları, kaynakları ve örnekleri oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının tarihçesini hatırlar. ( remember ) ( bloom 1 ) |
Karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının yöntemlerini bilir. ( recognize ) ( bloom 1 ) |
Dünya ve Türk kültüründe / edebiyatında ortak olan tema ve motifleri değerlendirir. (evaulate ) ( bloom 5 ) |
Türk ve dünya mitoslarının ortak yönlerini inceler. ( examine ) ( bloom 4 ) |
Ulusal edebiyat ve diğer edebiyatlar arasındaki ilişkileri disiplinlerarası bakış açısıyla yorumlar. ( criticize ) ( bloom 5 ) |
Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel kimlikler ve farklılıklar gibi unsurlar ve edebiyata etkileri konusunda farkındalığı artar ve bu bilgileri alan çalışmalarında kullanır. ( use ) ( bloom 3 ) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Anlatım | Dersin tanıtımı ve kaynakça hakkında bilgilendirme. Karşılaştırmalı edebiyatın temel kavramları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Anlatım | Karşılaştırmalı edebiyatın dünya ve Türk edebiyatında tarihçesi. Karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarında ekoller. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Anlatım | Çeviri çalışmaları ve karşılaştırmalı edebiyat. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Anlatım | Karşılaştırmalı edebiyatın yararlandığı bilim dalları ve eleştiri yöntemleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Anlatım | Örnek metinler çerçevesinde dünya mitlerindeki ortak unsurlar. Sümer Gılgamış Destanı XI. Bölüm ile Nuh Tufanı. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin inceleme çalışması |
6 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Karşılaştırmalı edebiyat bağlamında dünya ve Türk edebiyatında ortak yapılar, motifler. Aiskhylos. Zincire Vurulmuş Prometheus; Tevfik Fikret Promete ve Oğuz Atay, Beyaz Mantolu Adam okuması ve metinlerarasılık kapsamında değerlendirilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin inceleme çalışması |
7 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Annabel Lee şiiri ve çevirileri. Annabel Lee ile Yahya Kemal’in Mehlika Sultan şiirinin karşılaştırmalı incelenmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin inceleme çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Oğuz Atay, Babama Mektup ve Kafka, Babaya Mektup eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür Tarama, Anlatım | Latife Tekin Ormanda Ölüm Yokmuş ile J. P. Sartre Bulantı eserlerinin karşılaştırmalı incelenmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür Tarama, Anlatım, İnteraktif Sunum | Sömürgecilik sonrası edebiyat (Post-Kolonyalizm) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin inceleme çalışması |
12 | Literatür Tarama, Anlatım, İnteraktif Sunum | Göç olgusu ve farklı ülkelerde gelişen Göçmen Edebiyatı’nda ortak temalar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Postmodernizm bağlamında Karşılaştırmalı Edebiyat. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin inceleme çalışması |
14 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Karşılaştırmalı edebiyatın sinema, müzik ve diğer sanatlarla ilişkisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin inceleme çalışması |
15 | Literatür Tarama, İnteraktif Sunum | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin inceleme çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aydın, K. (2016), Karşılaştırmalı Edebiyatın Günümüz Postmodern Bağlamında Algılanışı, İstanbul: Birey Yayınları. |
Cuma, A. ( 2019), Genel ve Karşılaştırmalı Edebiyat Çalışmaları, İstanbul: Çizgi Yayınları. |
Teşan, M. (2011), Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, İstanbul: Kriter Yayınları. |
Enginün, İ. (2015), Mukayeseli Edebiyat, Ankara: Dergah Yayınları. |
Aytaç, G. (2016), Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, İstanbul: Doğu Batı Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
|
||||||
2 |
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
|
||||||
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
|
||||||
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
|
||||||
2 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
||||||
2 |
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
|
||||||
2 |
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 1 | 11 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |