TR EN

DİJİTAL ETNOGRAFİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YEM322 DİJİTAL ETNOGRAFİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders sosyal ağlarda, sanal dünyada gerçekleşen etkileşimleri, bu etkileşimlerin çevrimiçi ve çevrimdışı çevrelerde hangi şekillerde gerçekleştiğini hem pratik hem teorik olarak açıklamayı amaçlar.
İçerik: Dijital etnografi yaklaşımına ilişkin kavramlar, kuramlar, araştırma ve analiz yöntemleri dersin kapsamındadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital etnografi ile siber dünyayı ve sosyal toplulukları yorumlar.
Dijital etnografik araştırmanın kullanım alanlarını tanır.
Dijital etnografi ile veri toplar ve toplanan veriyi analiz eder.
Dijital etnografi ile kitlelerin yeni medyayı kullanım şekillerini araştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Giriş Tanışma, dersin içeriği, ana kuramlar ve tanımlar Anlatım, Soru Cevap
2 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Etnografi ve Netnografi Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Etnografik ve netnografik araştırmanın aşamaları Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Dijital etnogafik araştırma yöntemleri Anlatım, Soru Cevap
5 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Sosyal medya ve sanal topluluklar Anlatım, Soru Cevap
6 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Dijital etnografinin kullanım alanları (reklamcılık, gazetecilik, eğitim vb.) Anlatım, Soru Cevap
7 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Dijital etnografinin kullanım alanları (reklamcılık, gazetecilik, eğitim vb.) Anlatım, Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Dijital etnografinin amaçları; Kim yapar? Ne için yapar? Anlatım, Soru Cevap
10 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Dijital etnografik araştırma özellikleri nedir? Anlatım, Soru Cevap
11 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Dijital etnografi nasıl yapılır? Anlatım, Soru Cevap
12 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Dijital etnografi yöntem ve araçlarının kullanımı Anlatım, Soru Cevap
13 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Dijital etnografi; örnekler üzerinde inceleme Anlatım, Soru Cevap
14 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Dijital etnografi; örnekler üzerinde inceleme Anlatım, Soru Cevap
15 Literatür gözden geçirme,makale okuma ve inceleme Dijital etnografi; örnekler üzerinde inceleme Anlatım, Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Varnalı, K. (2013), Dijital Kabilelerin İzinde, İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Kozinets, R. V. (2002), “The Field Behind the Screen: Using Netnography for Marketing Research in Online Communities", Journal of Marketing Research, 39, 61-72.
Morva, O. (2017), "Chicago Sosyoloji Okulu'nun etnografik mirasını yeniden okumak: dijital etnografi çağında sembolik etkileşimcilik", Moment Dergi Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 2017, 4(1): 135-154
Kolektif. (2018) İnternet Folkloru : Netlore ve Netnografi. Geleneksel Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
2
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
2
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
3
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
2
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
2
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0