Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ISL409 |
ULUSLARARASI FİNANS |
7 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Doç.Dr. HAKAN YILDIRIM |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, uluslararası finansal sistemi, sınır aşan sermaye hareketlerini kullanılan piyasa yapılarını, bu piyasalarda işlem gören menkul kıymetleri ve uluslararası işletmelerin nakit, alacak ve stok politikalarını nasıl yönettikleri konusunda öğrencileri bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatmaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, uluslararası finansal sistemin işleyişi, döviz kuru sistemleri, uluslararası sermaye hareketleri, ödemeler dengesi, uluslararası döviz, tahvil ve öz kaynak piyasaları, uluslararası işletmelerin nakit, alacak ve stok politikaları ile yatırım kararlarından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Uluslararası finansal sistemi meydana getiren parçaları ve döviz kuru sistemlerini öğrenir. |
Uluslararası sermaye hareketlerinin nedenlerini ve ekonomik yapı üzerindeki etkisini belirtir. |
Ödemeler dengesi genel çerçevesini ana hatlarıyla belirtir ve ödemeler dengesi hesaplarını örneklerle açıklar. |
Döviz piyasasını, döviz vadeli işlemlerini ve döviz opsiyon işlemlerini inceler. |
Uluslararası tahvil piyasalarını ve tahvil ihraç etme yöntemlerini açıklar. |
Uluslararası hisse senedi piyasalarına hisse senedi ihraç türlerini örneklerle açıklar. |
Uluslararası işletmelerin stok ve alacak politikası ile yatırım kararlarının detaylarını ölçeklerle açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Vaka Analizi |
Uluslararası Finans ve Piyasalara Giriş |
Anlatım ve Tartışma |
2 |
Vaka Analizi |
Küreselleşme ve Uluslararası Finansın Tarihsel Gelişimi |
Anlatım ve Tartışma |
3 |
Vaka Analizi |
Küresel Finans Piyasalarının Ana Türleri: FX Piyasası ve İşlemleri- I |
Anlatım ve Tartışma |
4 |
Vaka Analizi |
FX Piyasası ve İşlemleri- II |
Anlatım ve Tartışma |
5 |
Vaka Analizi |
Menkul Kıymet Piyasası ve İşlemleri |
Anlatım ve Tartışma |
6 |
Vaka Analizi |
Türev Piyasası ve İşlemleri |
Anlatım ve Tartışma |
7 |
Vaka Analizi |
Genel Tekrar |
Anlatım ve Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Vaka Analizi |
Ulusal ve Uluslararası Belirsizlik Gösterge ve Endeksleri |
Anlatım ve Tartışma |
10 |
Vaka Analizi |
Küresel Risk Kavramı, Ölçüşmesi, Risk Yönetimi ve Analizi - I |
Anlatım ve Tartışma |
11 |
Vaka Analizi |
Küresel Risk Kavramı, Ölçüşmesi, Risk Yönetimi ve Analizi - II |
Anlatım ve Tartışma |
12 |
Vaka Analizi |
Para Arz -Talebi ve Döviz Kuru Fiyat Hareketlerine Etkisi |
Anlatım ve Tartışma |
13 |
Vaka Analizi |
Para Politikası ve Döviz Kuru Fiyat Hareketlerine Etkisi - I |
Anlatım ve Tartışma |
14 |
Vaka Analizi |
Para Politikası ve Döviz Kuru Fiyat Hareketlerine Etkisi - II |
Anlatım ve Tartışma |
15 |
Vaka Analizi |
Genel Tekrar |
Anlatım ve Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Dogukanli, H., (2015). Uluslararasi Finans. Karahan Bookstore. |
Baker, J. C. (1998). International finance: management, markets, and institutions. Prentice Hall. |
Moffett, M. H., & Barrett, M. E. (2001). Cases in international finance. Addison Wesley. |
Yurttadur, M., (2017). KOBİ Yönetimi ve Büyüme. Beta Yayınları. |
https://internationalfinance.com/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
2 |
4 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
14 |
2 |
28 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
1 |
14 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
76 |
0 |
180 |
|
Genel Toplam |
180 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|