Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT446 | SİVİL TOPLUM VE HALKLA İLİŞKİLER | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELCEN YETKİN ÖZDEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin temel amacı öğrencilere sivil toplum kuruluşlarının halkla ilişkiler uygulamaları konusunda bilgi aktarmaktır. Bu doğrultuda sivil toplumun tarihsel gelişimi süreci incelenecek, ilişkili olduğu kavramlar açıklanacak, sivil toplum kuruluşlarının halkla ilişkiler çalışmaları doğrultusunda medya ilişkileri incelenektir. |
İçerik: | Bu derste; ilkin sivil toplumun tarihsel gelişimi süreci ve ilişkili olduğu kavramlar üzerinde durulacaktır. Daha sonrasında sivil toplum kuruluşları açısından halkla ilişkilerin önemi irdelenecek ve sivil toplum örgütlerinin gerçekleştirdiği halkla ilişkiler çalışmaları anlatılacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sivil toplum kavramını tanımlama |
Sivil toplum örgütleri ve halkla ilişkiler disiplini arasındaki ilişkiyi çözümleme |
Sivil toplum örgütleri adına halkla ilişkiler kampanyası planlama |
Sivil toplum örgütlerinin iletişim çalışmalarını güncel olarak takip etme ve halkla ilişkiler bağlamında yönelik çıkarımda bulunma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Giriş | Tanışma, Dersin İçeriği, Ana Başlıklar Ve Tanımlar, Temel Kaynakların Önerilmesi | Anlatım, Soru Cevap |
2 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Sivil Toplum Kavramı ve İlişkili Olduğu Kavramlar | Anlatım, Soru Cevap |
3 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Sivil Toplumun Tarihsel ve Düşünsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap |
4 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Devlet ve Sivil Toplum İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap |
5 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Küreselleşen Dünyada Sivil Toplumun Yeri | Anlatım, Soru Cevap |
6 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Sivil Toplum ve Kamusal Alan | Anlatım, Soru Cevap |
7 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Sivil Toplum Kuruluşları: Amaç, İşlev ve Temel Sorunlar | Anlatım, Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Türkiye Sivil Toplum Kuruluşları ve Kültürü | Anlatım, Soru Cevap |
10 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Sivil Toplumda Baskı Grupları | Anlatım, Soru Cevap |
11 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Sivil Toplum ve Aktivizm | Anlatım, Soru Cevap |
12 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Sivil Toplum Kuruluşları Açısından Halkla İlişkilerin Önemi | Anlatım, Soru Cevap |
13 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Sivil Toplum Kuruluşlarında Medyayla İlişkiler | Anlatım, Soru Cevap |
14 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Sivil Toplum Kuruluşlarının Türkiye’de Öne Çıkan Uygulama Örnekleri | Anlatım, Soru Cevap |
15 | Literatür tarama, makale okuma ve inceleme | Sivil Toplum Kuruluşlarının Dünyada Öne Çıkan Uygulama Örnekleri | Anlatım, Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Asna, A. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları |
Biber, A. (2006). Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
Güder, N. (2004). Sivil Toplumcunun El Kitabı. Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi |
Güder, N. ve Demircan, S. (2006). STK‟lar İçin İletişim ve Kampanya Hazırlama Rehberi. Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
||||||
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
||||||
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
||||||
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
||||||
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
||||||
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
||||||
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
|
||||||
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
||||||
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |