| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| PSI309 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELCEN YETKİN ÖZDEN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı; Çocuk ruh sağlığı, çocuk psikolojisinde gelişimsel dönemler ve önemi gibi temel bilgilerin verilmesidir. |
| İçerik: | Bu dersin içeriği; " Ruh sağlığı kavramı,Çeşitli teoriler,Psikolojik olgunluk,Çocuk ruh sağlığı,Ruh sağlığının dönemleri,Zeka gelişimi,Aile,Çocuk yetiştirme,Davranış bozuklukları,Hiperaktivite,Çocukluk depresyonu,Özel öğrenme güçlükleri, Çocukların fiziksel özellikleri,Çocukların kişilik özellikleri,,Farklı öğretim materyalleri " konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Ruh sağlığı kavramını ve çeşitli teorileri, psikolojik olgunluk ve çocuk ruh sağlığını açıklar. |
| Zeka gelişimi ve ilişkisini analiz eder. |
| Özel sorunlar ve davranış bozukluklarını ayırt eder. |
| Hiperaktivite, çocukluk depresyonu ve özel öğrenme güçlüklerini karşılaştırır. |
| Süreğen hastalıkları ve süreğen hastalığı olan çocukların gelişim özelliklerini belirtir. |
| Çocukların fiziksel ve kişilik özelliklerini yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Ruh sağlığı kavramı ve Çeşitli teoriler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 2 | Literatür okuma | Psikolojik olgunluk, Çocuk ruh sağlığı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 3 | Literatür okuma | Ruh sağlığının dönemleri, Aile ve Özel sorunlar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 4 | Literatür okuma | Çocuk yetiştirme ve Davranış bozuklukları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 5 | Literatür okuma | Hiperaktivite | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 6 | Literatür okuma | Çocukluk depresyonu, Özel öğrenme güçlükleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 7 | Literatür okuma | Süreğen hastalık ve Süreğen hastalığı olan çocukların gelişim özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 8 | Literatür okuma | Çocukların fiziksel ve kişilik özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 9 | Literatür okuma | Önleme ve erken tanı Hastalığı en aza indirecek tıbbi önleme yolları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür okuma | Aile işbirliği ve bilgilendirmenin önemi ve Süreğen hastalığı olan çocukların eğitimi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 12 | Literatür okuma | Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları ve Çocuk ,aile, personel etkileşimi | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 13 | Literatür okuma | Hastanede oyun ve oyun odaları ve Hastane okulları | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 14 | Literatür okuma | Çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim ve Farklı öğretim materyalleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 15 | Literatür okuma | Çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim ve Farklı öğretim materyalleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| GARDİNER, H. W., & GANDER, M. J. (2010). Çocuk ve Ergen Gelişimi.(çev. Ali Dönmez, Bekir Onur, Nermin Çelen) Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. |
| YAVUZER, H. (2012). Çocuk Psikolojisi, İstanbul, Remzi Kitabevi. |
| Bee, H., & Boyd, D. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi,(Çev. O. Gündüz, İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
| MARTİN, A., VOLKMAR, F. R., & LEWİS, M. (Eds.). (2007). Lewis's child and adolescent psychiatry: a comprehensive textbook. Lippincott Williams & Wilkins. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
4 | |||||
| 2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
4 | |||||
| 2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
4 | |||||
| 2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
4 | |||||
| 3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
4 | |||||
| 2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
4 | |||||
| 2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
|
2 | |||||
| 2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
1 | |||||
| 3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 31 | 0 | 128 |
| Genel Toplam | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |