Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI201 | SOSYAL PSİKOLOJİ I | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. MUSTAFA KAYHAN BAHALI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı bir dönem boyunca psikoloji bölümü öğrencilerine Sosyal duygularımızın, davranışlarımızın ve düşüncelerimizin sosyal yapı ve süreçten nasıl etkilendiğinin açıklanmasıdır. İki dönemlik bir dersin ilk kısmı olan bu ders, sosyal etkileşim odaklıdır. Kuramsal çerçevenin sosyal yapı ile ilişkisi ve alan araştırmaları kültürlerarası bir perspektif ile aktarılır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Alanın tanımı, tarihsel gelişim süreci, ana kuramsal ve yöntemsel konular, sosyal inançlar ve yargılar, sosyal bağlamda benlik, tutum ve davranışlar, uyma ve itaat, ikna ve grup etkisidir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sosyal Psikolojinin temel araştırma yöntemleri ve tekniklerini özetler. |
Sosyal psikolojide tutum ve davranış ilişkisini yorumlar. |
İnsan doğasından ve kültürel çeşitlilikten nasıl etkilenildiğini özetler. |
Sosyal Psikolojinin tarihsel gelişimini özetler. |
Sosyal dünyanın nasıl algılandığını tartışır. |
Sosyal Psikolojide uyma kavramını tanımlar. |
Klasik uyma ve itaat araştırmalarını tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Derse Giriş | Sosyal Psikolojiyle Tanışma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
2 | Literatür Okuma | Sosyal Psikoloji Nedir? | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
3 | Literatür Okuma | Sosyal Psikoloji Araştırmalarında Yöntem ve Örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
4 | Literatür Okuma | Sosyal Etki ve Uyma | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
5 | Literatür Okuma | Sosyal Biliş | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
6 | Literatür Okuma | Davranış ve Tutumlar-1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
7 | Literatür Okuma | Davranış ve Tutumlar-2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma | Genel Değerlendirme-1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
10 | Literatür Okuma | İkna-1 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
11 | Literatür Okuma | İkna-2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
12 | Literatür Okuma | Grup Yapısı ve Dinamiği | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
13 | Literatür Okuma | Benlik | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
14 | Literatür Okuma | Sosyalleşme | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
15 | Literatür Okuma | Geneldeğerlendirme-2 | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Myers, D.G.,(2015). Sosyal Psikoloji. 10. Basım. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Myers, D. G., & Smith, S. M. (2012). Exploring social psychology. New York: McGraw-Hill. |
Kağıtçıbaşı, Ç. ve Cemalcılar, Z., (2017). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar- Sosyal Psikolojiye Giriş- 20. Basım. Evrim Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
4 | |||||
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
4 | |||||
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
0 | |||||
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
3 | |||||
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
|
0 | |||||
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
0 | |||||
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 13 | 13 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |