Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
PSI323 | PSİKOPATOLOJİ I | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE YILMAZ ÇENGEL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı bir dönem boyunca ruhsal bozuklukların öğrenciye tanıtılması temel özelliklerinin ve ruhsal bozuklukların ayırt edilmesindeki temel bilgilerin açıklanmasıdır. |
İçerik: | Ruhsal bozukluklar, ruh sağlığı alanında patolojiyle ilişkili kavramlar ve tanımları, psikiyatrik görüşme ve öykü alma, ruhsal durum muayenesini içerir. Anksiyete bozukluğu, Depresif Bozukluk ve İki Uçlu Bozukluğun nedenleri, klinik özellikleri, seyri, alt tipleri ve tedavi yaklaşımlarını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ruhsal Rahatsızlıkların belirti ve semptomlarını listeler. |
Depresif bozuklukların tanı kriterlerini DSM-V'e göre açıklar. |
Depresif bozuklukların klinik özelliklerini, seyir ve tedavisini özetler. |
Anksiyete bozukluklarının tanı kriterlerini DSM-V'e göre açıklar. |
Anksiyete bozukluklarının klinik özelliklerini, seyir ve tedavisini özetler. |
İki uçlu bozuklukların tanı kriterlerini DSM-V'e göre açıklar. |
İki uçlu bozuklukların klinik özelliklerini, seyir ve tedavisini özetler. |
DSM-V'e göre Psikoz-Nevroz ayırımını yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuma | Psikopatolojiye Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
2 | Literatür Okuma | Ruhsal Bozuklukların Sınıflandırılma Sistemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
3 | Literatür Okuma | Ruhsal Bozukluklarda Belirtiler | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
4 | Literatür Okuma | Psikoz Kavramı - Nevroz Kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
5 | Literatür Okuma | Anksiyete bozuklukları - I | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
6 | Literatür Okuma | Anksiyete bozuklukları - II | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
7 | Literatür Okuma | Obsesif - Kompulsif Bozukluk ve İlişkili Bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuma | Bedensel Belirti Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
10 | Literatür Okuma | Travma ve Stres ile ilişkili Bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
11 | Literatür Okuma | Disosiyatif bozukluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
12 | Literatür Okuma | Depresif Bozukluklar - I | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
13 | Literatür Okuma | Depresif Bozukluklar - II | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
14 | Literatür Okuma | İki uçlu (Bipolar) - I Bozukluk | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
15 | Literatür Okuma | İki uçlu (Bipolar) - II Bozukluk | Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme,Demonstrasyon |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mental Bozuklukların Tanısal Ve Sayımsal El Kitabı (DSM-V) , ÇEVİRİ: ERTUĞRUL KÖROĞLU, HEKİMLER YAYIN BİRLİĞİ |
Temel ve Klinik Psikiyatri Editör: K. Oğuz KARAMUSTAFALIOĞLU Güneş Tıp Kitapevi |
Öztürk, M. O., & Uluşahin, A. (2014). Ruh sağlığı ve bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri. |
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use knowledge sources consisting of the most effective methods and up-to-date information, implementation of tools and materials about psychology and supporting disciplinaries.
(Blooms 3)
|
4 | |||||
2 |
Determine problems in the field of psychology and solve them. (Blooms 3)
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Discriminate between normal and abnormal behaviours. (Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Interpret psychology researches and report on them. (Blooms 3)
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate between psychology and other social sciences on relations. (Blooms 4)
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply psychological tests. (Blooms 3)
|
4 | |||||
2 |
Integrate knowledge and skills gained on the theories of contemporary psychology in the phases of helping individuals. (Blooms 6)
|
4 | |||||
3 |
Conduct several experiments in the field of psychology. (Blooms 6)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborate with relevant organizations and individuals on the field studies. (Blooms 6)
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate developments in the field of psychology to the existing knowledge.
(Blooms 6)
|
3 | |||||
2 |
Scientifically analyse human behaviours. (Blooms 4)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain knowledge and ideas gained in the field fluently and apprehensibly in a written way and verbally. (Blooms 2)
|
4 | |||||
2 |
Recognize individual, national and universal effects of problems in the field of psychology. (Blooms 2)
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate computer software and hardware and statistics in the field of psychology to their studies. (Blooms 6)
|
4 | |||||
2 |
Survey developments in informatics and communication technologies. (Blooms 4)
|
1 | |||||
3 |
Support social projects in the field of psychology. (Blooms 5)
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 180 |
Genel Toplam | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |