TR EN

BİLETLEME VE REZERVASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM410 BİLETLEME VE REZERVASYON 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, uluslararası biletleme ve rezervasyon kavram, süreç ve kurallarını ve seyahat acentalarında kullanılan uluslararası rezervasyon sistemleri olan Amadeus ve Galileo sistemlerini uygulamalı olarak öğretmektir.
İçerik: Temel Bilet Satış ve Rezervasyon Kavramları, Tek Yönlü Yolculuklar, Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Özel Ücretler, Add-on Kavramı, Bilet Üzerinde Yapılan İşlemler, Amadeus ve Galileo Programları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

IATA biletleme ve rezervasyon kavramlarını, süreçlerini ve kurallarını bilir.
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile ülke, şehir, havalimanı, havayolu kodlarını ve uçuş tarife bilgilerini listeler.
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile rezervasyon oluşturur, rezervasyonu ücretlendirir, müşteri özel taleplerini sisteme girer ve biletleme yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Temel Bilet Satış Kavramları ve Tek Yönlü Yolculuklar-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Temel Bilet Satış Kavramları ve Tek Yönlü Yolculuklar-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Ücret Bölümleri Yöntemi (PU Concept) ve Sponsorlu Bilet Ödeme İşlemi (PTA)-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Ücret Bölümleri Yöntemi (PU Concept) ve Sponsorlu Bilet Ödeme İşlemi (PTA)-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Özel Ücretler, En Düşük Ücret Kombinasyonları ve ADD-ON Kavramı-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Özel Ücretler, En Düşük Ücret Kombinasyonları ve ADD-ON Kavramı-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Bilet Üzerinde Yapılan İşlemler, Mixed Class Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Amadeus Sisteminde Kullanılan Girişler ve Temel Rezervasyon Kaydı-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
10 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Amadeus Sisteminde Kullanılan Girişler ve Temel Rezervasyon Kaydı-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
11 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Amadeus Sisteminde Rezervasyon İşlemleri ve Ücret Yükleme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
12 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Kullanılan Temel Girişler, Uygun Yer Durumu Görüntüleme ve Yer Alma-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
13 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Kullanılan Temel Girişler, Uygun Yer Durumu Görüntüleme ve Yer Alma-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
14 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Rezervasyon, Ücret, Bilet ve Otel-Araba Girişleri-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
15 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Rezervasyon, Ücret, Bilet ve Otel-Araba Girişleri-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sezgin, E., İ. O. Coşkun ve E. Özkan (2018); Bilet Satış, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2475, Eskişehir.
IATA (2014); Passinger Air Tariff-General Rules, Montreal.
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Rules, Montreal.
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Fares, Montreal.
IATA (2007); Ticketing Handbook, Montreal.
Sharma, J. K. (2009); Flight Reservation and Airline Ticketing, Kanishka Publishers, Distributors.
Galileo Türkiye Eğitim Kitabı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
2
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
2
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
2
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
3
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
2
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
2
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
2
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
3
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 1 7
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0