Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
YBS417 |
BULUT BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞEN FİLAZOĞLU ÇOKLUK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; bulut bilişim teknolojilerinin temellerini iş ve teknoloji perspektifleri çerçevesinde açıklamaktır. Bir bulut bilişim ortamının kurulması için gerekli olan konsept ve bileşenleri tanıtmaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriği, bulut bilişimin temelleri, bulut bilişimin önemi, bulut bilişimin avantajları, bulut bilişimin unsurları, bulut bilişimin teknik temeli, bulutta veri yönetimi, standartlar, bulut servislerinin yönetimi ve güvenliği, sanallaştırma, hizmet tabanlı mimari, bulut ortamının yönetimi. SaaS, PaaS, IaaS ve IdaaS gibi kavramlar ve bu kavramlara yönelik hizmet sağlayıcılarının tanıtılmasıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bulut bilişim teknolojileri ile ilgili temel terim ve konseptleri açıklar. |
Bulut bilişim teknolojileri mimarisi, depolaması ve servislerini tanır. |
Geliştireceği bulut ortamına uygun modelleme yöntemi seçebilir. |
Bulut bilişim teknolojileri yönetimi konusunda edindiği bilgilerle çıkarım yapar. |
Amazon Web Services araçlarını kullanarak bulut bilişim uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
Sanallaştırma uygulamalarını kullanabilir. |
JavaScrip, PHP, SQL sorguları aracılığıyla Amazon Dynamo DB ve S3 hizmetleri üzerinde modeller, sorgular oluşturabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Bulut Bilişim Temelleri, Tarihçesi, Temel Özellikleri, Bulut Bilişim Mimarisi Ve Hizmet Yapısı |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Literatür okuması |
Bulut Bilişim Hizmet Modelleri, Bulut Bilişim Kurulum Modelleri, Bulut Bilişimde Başarım |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür okuması |
Günümüz Bulut Bilişim Hizmet Ortamları, Bulut Bilişim Ve Sanallaştırma Yöntemi |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür okuması |
Bulut Bilişim Uygulamaları, Bulut Bilişimde Hukuki Boyut |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür okuması |
Bulut Bilişim ve Web |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür okuması |
Bulut Bilişimin Geleceği |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür okuması |
Bulut Bilişîm'de Güvenlik, Aws: Bir Bulut Bilişim Örneği |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür okuması |
Aws Yönetim Paneline Bakış (AWS Üyelik İşlemleri, AWS Yönetim Paneli) |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür okuması |
Aws İle Uygulama Geliştirme |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür okuması |
Aws Hizmetlerinin Php İle Kullanımı, Aws Hizmeti Javascript İle Kullanımı 165 |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür okuması |
Aws Hizmetleri İçin Örnek Uygulamalar, Kullanıcı Giriş Modülü Örneği |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür okuması |
Aws Hizmetleri İçin Örnek Uygulamalar, Haber Modülü Örneği |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür okuması |
Aws Hizmetleri İçin Örnek Uygulamalar, Haber Resim Modülü Örneği |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür okuması |
Genel Tekrar |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Babcock, C. (2011). Bulut bilişim için yönetim stratejileri. Optimist Yayıncılık. |
BULUT BİLİŞİM: Temel Konular ve Amazon Web Services (AWS), Öğr. Gör. Utku KÖSE, Öğr. Gör. HaSan ARMUTLU, Detay Yayıncılık, 2015. |
Bulut Bilişim, Yrd. Doç. Dr. Murat Topaloğlu, Öğr. Gör. Dr. Ahrun Özkişi, Öğr. Gör. Egemen Tekkanat, Seçkin Yayıncılık, 2017. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç –gereçlerini, üst düzeyde kullanır. (use) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanında sorunları belirler ve çözüm üretir. (determine and solve) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Normal ve anormal davranışları ayırt eder. (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji araştırmalarını yorumlar ve rapor eder. (interpret- report) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji ile diğer sosyal bilimler arasındaki ilişlere dair bağlantılar kurar. (relate) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikolojik testleri uygular. (apply) (Blooms 3)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Çağdaş Psikoloji Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecine entegre eder. (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji alanında çeşitli deneyler düzenler. (Conduct) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda gerekli kurum ve bireylerle iş birliği yapar. (collabarate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanındaki gelişmeleri var olan bilgilerine entegre eder (intagrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
İnsan davranışlarını bilimsel olarak analiz eder. (analyze) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. (explain )(Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Psikoloji alanıyla ilgili sorunların bireysel, ulusal ve evrensel etkilerini dikkate alır (recognize) (Blooms 2)
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı ve istatistik bilgisini çalışmalarına entegre eder. (intragrate) (Blooms 6)
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeyi takip eder. (survey) (Blooms 4)
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Psikoloji ile ilgili sosyal projeleri destekler. (Blooms 5)
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
5 |
35 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
4 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
125 |
|
Genel Toplam |
125 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|