Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EKF438 |
SOSYAL EKONOMİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. BÜLENT İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; işbirliği, karşılıklı yardım ve dayanışmaya dayalı bir ekonomi olan sosyal ekonomi kavramını çok yönlü kavrayabilmek, sayısı giderek artan sosyal ve dayanışma ekonomisi aktörlerini tanımaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği; üretimin örgütlenmesi, bölüşüm ve bölüşüm teorisi, kalkınma ve büyüme, dayanışma ekonomileri, gelir dağılımı, sosyal hizmetler, tam istihdam ve yoksullukla mücadele, kooperatifçilik, kooperatifçiliğin diğer şirketlerden ayırt edici özellikleri, günümüzde kooperatifçiliğin durumu gibi toplumsal konuların ekonomik yönden ele alınmasını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
1-Bölgesel ve yerel kalkınma ile sosyal bütünleşme konularında bilinçlenmeyi sağlar.
2-Sürdürülebilirlik ve kapsayıcı kalkınma konularını değerlendirme becerisi kazandırır.
3-Kooperatif, dernek ve vakıflar konularında derinlemesine bilgi sağlar.
4-Demokrasi, özgürlük, sorumluluk ve dayanışmaya yönelik toplum bilincini geliştirir.
5-Adil gelir dağılımı, sürdürülebilir iktisadi faaliyet konularına ilişkin örgütlenme biçiminin oluşmasında farkındalık yaratır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap Okuma |
İzlencenin tanıtılması, Sosyal Ekonominin Tanımı ve Özellikleri |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Kitap Okuma |
Kakınma ve büyüme |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Kitap Okuma |
Endüstri sosyolojisi |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Kitap Okuma |
Örgütleme ve üretim yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 |
Kitap Okuma |
Küresel kriz ve sosyal dayanışma |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 |
Kitap Okuma |
Bölüşüm ve bölüşüm teorisi |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Kitap Okuma |
Gelir dağılımı |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap Okuma |
Tam istihdam ve yoksullukla mücadele |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Kitap Okuma |
Sosyal Hizmetler |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
11 |
Kitap Okuma |
Dayanışma Ekonomileri |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
12 |
Kitap Okuma |
Kooperatifçiliğin tanımı, kooperatifçilik ilkeleri |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
13 |
Kitap Okuma |
Kooperatifçiliğin ayırt edici özellikleri, ekonomik kalkınmadaki önemi |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
14 |
Kitap Okuma |
Türkiye'de kooperatifçilik hareketi |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
15 |
Kitap Okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar. (define ) ( bloom 1 )
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. (relate) (bloom 4)
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar. (define) ( bloom 1)
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar. (interpret) (bloom 2)
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.(evaluate) ( (bloom 4)
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ekonomik ve finansal raporları analiz eder. (analyz) ( (bloom 4)
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.( use) (bloom 3)
|
|
|
2 |
|
|
|
4 |
Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar.
(interpret) (bloom 2)
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler. (organize) (bloom 4)
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.(evaluate) (bloom 4)
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
4 |
10 |
40 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
9 |
18 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|