| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| ISL103 |
GENEL MUHASEBE I |
1 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SAYA |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ALİ ÖZBEK |
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bu ders öğrencilere bir işletmenin işleyişinde kullanılan temel muhasebe işlemlerini öğretmek için dizayn edilmiştir. Öğrenciler temel muhasebe ilkeleri ve finansal tabloların nasıl hazırlanacağını öğrenirler. |
| İçerik: |
Muhasebe I dersi muhasebenin temelleri, tanımları ve türleri le başlar. Ayrıca ticari işlemler, mizan, yevmiye kayıtları ve finansal tabloların hazırlanmasını içeren muhasebe döngüsünü de kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Temel muhasebe kavramlarını tanımlar.(define)(1) |
| Muhasebe bilgi sistemlerinin rolünü ve muhasebe fonksiyonlarını açıklar.(explain)(2) |
| Şirketlerin yıllık raporlarından finansal verileri listeler. (list)(1) |
| KDV hesaplar. (calculate)(2) |
| Mizan, Bilanço ve Gelir Tablosu dahil olmak üzere finansal raporlama ile ilgili kavram ve prosedürleri açıklar.(explain)(2) |
| Temel muhasebe kayıtlarını hesaplar ve uygular. (calculate)(2) & (apply)(3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür Taraması |
Muhasebe Tanımı, Türleri, Kullanıcıları ve Kavramları |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 2 |
Literatür Taraması |
Muhasebede Temel Finansal Tablolar |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 3 |
Literatür Taraması |
Hesaplar Kavramı ve Hesap Kayıtlarının İşleyişi |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 4 |
Literatür Taraması |
Çift Taraflı Kayıt Sistemi ve Muhasebe Süreci |
Problem Çözümü-Öğrenci Uygulaması |
| 5 |
Literatür Taraması |
Dönen Varlıklar-Hazır Değerler ve Menkul Kıymetler |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 6 |
Literatür Taraması |
Dönen Varlıklar-Ticari Alacaklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 7 |
Literatür Taraması |
Dönen Varlıklar-Stoklar ve Diğer Dönen Varlıklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 8 |
Literatür Taraması |
Duran Varlıklar-Ticari Alacaklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 9 |
Literatür Taraması |
Duran Varlıklar-Mali Duran Varlıklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Literatür Taraması |
Duran Varlıklar-Maddi Duran Varlıklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 12 |
Literatür Taraması |
Duran Varlıklar-Maddi Olmayan Duran Varlıklar |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 13 |
Literatür Taraması |
Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar-Mali Borçlar |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 14 |
Literatür Taraması |
Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar-Ticari Borçlar |
Anlatım-Problem Çözümü |
| 15 |
Literatür Taraması |
Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar-Vergi, Prim ve Diğer Kısa Vadeli Yabancı Kaynakların Hesaplanması |
Öğrenci Uygulaması |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Ders notları |
| Sevilengül, O. (2011), Genel Muhasebe, Gazi Kitabevi, 16. Baskı, Ankara |
| Çonkar, K. vd.(2010), Genel Muhasebe, Ankara |
| Deegan, C. (2013). Financial accounting theory. McGraw-Hill Education Australia. |
| Kaygusuz S., Alsan Ü, Kepçe N., Genel Muhasebe I, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın no:2654 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Klasik Sınav |
| TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar. (define ) ( bloom 1 )
|
|
1 |
|
|
|
|
| 2 |
İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
|
|
2 |
|
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. (relate) (bloom 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
| 2 |
Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar. (define) ( bloom 1)
|
|
|
2 |
|
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar. (interpret) (bloom 2)
|
|
1 |
|
|
|
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.(evaluate) ( (bloom 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
| 2 |
Ekonomik ve finansal raporları analiz eder. (analyz) ( (bloom 4)
|
|
|
2 |
|
|
|
| 3 |
İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.( use) (bloom 3)
|
|
1 |
|
|
|
|
| 4 |
Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar.
(interpret) (bloom 2)
|
|
1 |
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler. (organize) (bloom 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
|
1 |
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
|
1 |
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
|
1 |
|
|
|
|
| 2 |
Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.(evaluate) (bloom 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
| 3 |
İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
|
|
2 |
|
|
|
| 4 |
Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
6 |
12 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
14 |
1 |
14 |
| Ödev |
14 |
2 |
28 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
14 |
1 |
14 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
76 |
0 |
174 |
|
Genel Toplam |
174 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|