| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| YDL101 | YABANCI DİL I (İNG.) | 1 | 3 | 3 | 3 | 
| DERS BİLGİLERİ | |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SAYA | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
| AMAÇ VE İÇERİK | |
|---|---|
| Amaç: | İngilizcenin aktif kullanımına ilişkin bilgi, davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. | 
| İçerik: | Temel gramer kuralları, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, paragraf yazma. | 
| DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
|---|
| Belirli-Belirsiz edatları açıklar. | 
| Belirli-Belirsiz edatları yazma becerilerinde kullanır. | 
| Farklı zamanları kullanarak cümle yapıları tasarlar. | 
| Geniş zamanı kullanarak cümle kurar. | 
| Şimdiki zamanı kullanarak cümle kurar. | 
| Geçmiş zamanı kullanarak cümle kurar. | 
| HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Video İzleme, Okuma | İnsanlarla Tanışma ve Kendini Tanıtma; Sıfatlar | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 2 | Video İzleme, Okuma | Aile Hakkında Konuşmak; Olmak/ Bu-Şu/ Bunlar-Şunlar | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 3 | Video İzleme, Okuma | Meslekler; Özne Zamirleri- İyelik Sıfatları | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 4 | Video İzleme, Okuma | Ülkeler, Milletler, İngilizce Alfabe ve Rakamlar; Tekil-Çoğul | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 5 | Video İzleme, Okuma | Günlük rutinler; Geniş Zaman, Sıklık Zarfları | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 6 | Video İzleme, Okuma | Kişileri ve Vücut Parçalarını Açıklama; Şimdiki Gelecek Zaman | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 7 | Video İzleme, Okuma | Belirli ve Belirsiz Edatlar; Bir- sıfatsız | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 8 | Video İzleme, Okuma | Genel Tekrar | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 9 | Video İzleme, Okuma | Yiyecek ve İçecekler, Tarif Vermek; Sayılabilir ve Sayılamayan İsimler | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Video İzleme, Okuma | Miktar Açıklamaları; Bazı- biraz, ne kadar. Miktar Belirleyiciler; biraz, az, çok, fazla, Tarif Vermek | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 12 | Video İzleme, Okuma | Basit Geçmiş Zaman Fiili; Geçmiş Zaman Kipleri | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 13 | Video İzleme, Okuma | Düzenli ve Düzensiz Fiillerle Basit Geçmiş Zaman | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 14 | Video İzleme, Okuma | Geçmiş Zamanda Alışkanlıklarla Alıştırma Yapmak | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 15 | Video İzleme, Okuma | Genel Tekrar | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
| KAYNAKLAR | 
|---|
| Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing. | 
| Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press. | 
| Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları. | 
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar. (define ) ( bloom 1 )
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
                                             | 0 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. (relate) (bloom 4)
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar. (define) ( bloom 1)
                                             | 0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar. (interpret)  (bloom 2)
                                             | 0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.(evaluate) ( (bloom 4)
                                             | 0 | |||||
| 2 | 
                                                Ekonomik ve finansal raporları analiz eder. (analyz) ( (bloom 4)
                                             | 0 | |||||
| 3 | 
                                                İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.( use)  (bloom 3)
                                             | 0 | |||||
| 4 | 
                                                Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar.
(interpret) (bloom 2)
                                             | 0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler. (organize) (bloom 4)
                                             | 0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir. (improve) (bloom 6)
                                             | 0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir. (improve) (bloom 6)
                                             | 0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder. (analyze) (bloom4)
                                             | 0 | |||||
| 2 | 
                                                Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.(evaluate)  (bloom 4)
                                             | 0 | |||||
| 3 | 
                                                İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder. (analyze) (bloom4)
                                             | 0 | |||||
| 4 | 
                                                Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir.  (evaluate)  (bloom 4)
                                             | 0 | |||||
| DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 31 | 0 | 77 | 
| Genel Toplam | 77 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |