Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EKF453 | SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE BÜYÜME | 7 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜLENT EŞİYOK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi BAŞAK ÖZARSLAN DOĞAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenciye, iktisadi kalkınma ve büyüme konularını istikrar ve sürdürülebilirlik noktasında analiz edebilme yetkinliğini kazandırmaktır. |
İçerik: | Sürdürülebilir Kalkınma ve Büyümenin Tanımı ve Gelişimi Sürdürülebilir Kalkınma ve Büyümenin Temel İlkeleri, Kalkınma ve Büyüme arasındaki fark, Kalkınma teorileri, büyüme teorileri gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sürdürülebilir büyüme ve kalkınma alanındaki temel kavramları açıklar. |
Sürdürülebilir Ekonomik büyüme ve kalkınmaya yönelik klasik teorileri açıklar |
Sürdürülebilir kalkınma kriterlerini listeler. |
Ülkelerin gelişmişlik düzeylerine göre sürdürülebilir kalkınma ve büyüme politikalarının etkilerini değerlendirir. |
Bir ülkenin iktisadi büyümede sürdürülebilirliği sağlayabilmesi için gerekli olan unsur ve olan koşulları analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma Tanımı ve Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, |
2 | Kitap Okuma | Sürdürülebilir Kalkınma ve Büyümenin Temel İlkeleri, Kalkınma ve Büyüme arasındaki fark | Anlatım, Soru Cevap, |
3 | Kitap Okuma | Sürdürebilir Ekonominin Ölçülmesindeki Problemler? | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Az Gelişmiş ülkelerin özellikleri ve nüfus ve ekonomik kalkınma ilişkisi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Yoksulluk tanımları ve endeksleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Az gelişmişliğin nedenleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Yakınsama ve Iraksama | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Kalkınma Teorileri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Kalkınma Teorileri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Büyümenin Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Harrod-Domar Büyüme Modelleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Solow Büyüme Modeli-Neo Klasik Büyüme Modeli | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | İçsel Büyüme Modelleri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Han, E.ve Kaya,A.(2015). Kalkınma Ekonomisi Teori ve Uygulama. Nobel Yayınları |
Berber, M.(2012).İktisadi Büyüme ve Kalkınma. Beta Yayınları |
Gürak, H.(2016). Ekonomik Büyüme ve Kalkınma.Nobel Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar. (define ) ( bloom 1 )
|
3 | |||||
2 |
İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. (relate) (bloom 4)
|
2 | |||||
2 |
Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar. (define) ( bloom 1)
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar. (interpret) (bloom 2)
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.(evaluate) ( (bloom 4)
|
5 | |||||
2 |
Ekonomik ve finansal raporları analiz eder. (analyz) ( (bloom 4)
|
1 | |||||
3 |
İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.( use) (bloom 3)
|
1 | |||||
4 |
Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar.
(interpret) (bloom 2)
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler. (organize) (bloom 4)
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
4 | |||||
2 |
Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.(evaluate) (bloom 4)
|
2 | |||||
3 |
İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
1 | |||||
4 |
Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 9 | 2 | 18 |
Ödev | 13 | 2 | 26 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 15 | 45 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 57 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |