Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM410 | BİLETLEME VE REZERVASYON | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, uluslararası biletleme ve rezervasyon kavram, süreç ve kurallarını ve seyahat acentalarında kullanılan uluslararası rezervasyon sistemleri olan Amadeus ve Galileo sistemlerini öğrencilere tanıtmaktır. |
İçerik: | Temel Bilet Satış ve Rezervasyon Kavramları, IATA Trafik Konferans Alanları, IATA Küresel Belirleyici Kodları, Seyahat ve Ücret Bölümleri Yöntemlerinde Tek Yönlü Yolculuklar ve Gidiş-Dönüş Yolculukların Fiyatlandırılması, Özel Ücretler, Add-on Kavramı. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uluslararası temel bilet satış işlemleriyle ilgili kavramları sıralayabilir. |
Tek yönlü yolculuklarla ilgili temel işlemleri yerine getirebilir. |
Gidiş-dönüş yolculukların türlerini ve özelliklerini ayırt edebilir. |
Seyahat ve ücret bölümleri yöntemlerine göre tek yön ve gidiş-dönüş bilet ücreti hesaplayabilir. |
Özel ücret ve basılı ücret bulunmayan şehirler için add-on ücretleri kullanarak bilet ücreti hesaplayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Ders Tanıtımı, Temel Bilet Satış Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Bilet ve Bilet Çeşitleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Uçuş Kuponunun Tanıtımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Fiyatlama ile İlgili IATA Yayınlarının Tanıtımı, IATA Trafik Konferans Alanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | IATA Küresel Belirleyici Kodları, İzin Verilen Maksimum Kilometre, Yerel Ücretlerin Belirlenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Yuvarlama (Rounding) Prosedürü, Bilet Fiyatı Hesaplamada Seyahat Yöntemi (Journey Concept): Tek Yön Yolculuklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Parkur Mil kontrolü, Back Haul Check (BHC) İşlemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Amadeus Sisteminde Basılmış Bir Elektronik Biletin Analizi, İzin Verilen Mil İndirimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
10 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Bilet Fiyatı Hesaplamada Seyahat Yöntemi (Journey Concept): Gidiş-Dönüş Yolculuklar, Galileo Sisteminde Basılmış Bir Elektronik Biletin Analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
11 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Amadeus ve Galileo Sistemlerinin Elektronik Bilet Çıktılarının Karşılaştırılması, Circle Trip Minimum Kontrolü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
12 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Bilet Fiyatı Hesaplamada Ücret Bölümleri Yöntemi (Pricing Unit Concept): Tek Yön Yolculuklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
13 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Bilet Fiyatı Hesaplamada Ücret Bölümleri Yöntemi (Pricing Unit Concept): Tek Gidiş-Dönüş Yolculuklar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
14 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Özel Ücretler ve Add-on Kavramı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
15 | literatür tarama, sunum görsellerini inceleme | Genel Tekrar, Soru-Cevap | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sezgin, E., İ. O. Coşkun ve E. Özkan (2018); Bilet Satış, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2475, Eskişehir. |
IATA (2014); Passinger Air Tariff-General Rules, Montreal. |
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Rules, Montreal. |
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Fares, Montreal. |
IATA (2007); Ticketing Handbook, Montreal. |
Sharma, J. K. (2009); Flight Reservation and Airline Ticketing, Kanishka Publishers, Distributors. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar. (define ) ( bloom 1 )
|
4 | |||||
2 |
İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir. (relate) (bloom 4)
|
5 | |||||
2 |
Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar. (define) ( bloom 1)
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar. (interpret) (bloom 2)
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.(evaluate) ( (bloom 4)
|
5 | |||||
2 |
Ekonomik ve finansal raporları analiz eder. (analyz) ( (bloom 4)
|
5 | |||||
3 |
İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.( use) (bloom 3)
|
5 | |||||
4 |
Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar.
(interpret) (bloom 2)
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler. (organize) (bloom 4)
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir. (improve) (bloom 6)
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
5 | |||||
2 |
Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.(evaluate) (bloom 4)
|
5 | |||||
3 |
İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder. (analyze) (bloom4)
|
5 | |||||
4 |
Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir. (evaluate) (bloom 4)
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 6 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |