Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HIT103 |
İLETİŞİME GİRİŞ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KAYA DENİZ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, iletişim türleri ve özellikleri göz önünde bulundurularak iletişimin yapısı ve temelini öğrencilere teorik olarak açıklamaktır. |
İçerik: |
İletişim kavramı, iletişim sürecinin ögeleri, türleri, biçimleri ve boyutları, işlevleri, araçları, kişilerarası iletişim, iletişim ve etik, kitle iletişim kavramı, araçları, popüler kültür, anaakım iletişim kuramlarında yaklaşımlar, anaakım iletişim kuramları, iletişim, anlam, göstergeler ve eleştirel yaklaşımlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İletişime ilişkin temel kavramlar çerçevesinde iletişimin ne olduğunu istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır. |
Geçmiş iletişim programlarından referans vererek gelecekte oluşturulacak olan iletişim programlarının sahip olması gereken özellikleri belirler. |
İletişim yapısı ve temeline ilişkin bilgileri açıklar. |
İletişimin en az 3 özelliğini anımsayarak mevcut bir iletişim programında bu özellikleri söz konusu program ile ilişkilendirir. |
Bir birey veya toplulukla iletişim kurarken, iletişimin özelliklerini hatırlayarak hangi iletişim araçlarının kullanılması gerektiğiyle ilgili çıkarım yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça. İletişim nedir? İletişim tanımları ve bu tanımların ortak noktaları |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Literatür tarama |
İletişim sürecinin ögeleri |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür tarama |
İletişim türleri, biçimleri, düzeyleri ve boyutları |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür tarama |
İletişim işlevleri |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür tarama |
İletişim araçları |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür tarama |
Kişilerarası iletişim |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür tarama |
İletişim ve etik |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Kitle iletişimi kavramı |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür tarama |
Kitle iletişim araçları |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür tarama |
Kitle İletişimi ve Popüler Kültür |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür tarama |
Anaakım İletişim Kuramlarında Yaklaşımlar |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür tarama |
Anaakım İletişim Kuramları |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür tarama |
İletişim, Anlam ve Göstergeler |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür tarama |
Eleştirel Yaklaşımlar |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Fiske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, Ark Yayınevi |
Güngör, N. (2011). İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi |
Mutlu, E. (2008). İletişim Sözlüğü, Ayraç Yayınları |
Aziz, A. (2012). İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları |
Fiske, J. (2010). Introduction to communication studies. Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
|
1 |
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
14 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
11 |
11 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
153 |
|
Genel Toplam |
153 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|