Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT202 | KİŞİLER ARASI İLETİŞİM | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, iletişim ilişkisinde paydaş olarak iyi bir dinleyici ve etkili iletişim kurma bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olmasını sağlamaktır. |
İçerik: | Bu kursta, kursu alanlara çalışma yaşamlarında etkili iletişim ve ilişki kumaları için dinleme, konuşmaya başlama ve sürdürme, konuşma esnasında konuşma problemlerinin önlenmesi ve tamiri, etkili iletişim kurmada kullanılan bilgi, beceri ve teknikler verilmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
iletişim sürecini açıklayabilme becerisine sahip olur. |
İletişim etkinliğinin paydaşı olarak eşit iletişim kurma becerisine sahip olur. |
Aktif bir dinleyici olma yetkinliğine sahip olur |
İletişim etkinliğinde süreci yönetme bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olur. |
Etkili iletişim kurma beceri ve yetkinliğine sahip olur. |
İkna ve algıyı yönetme bilgi, beceri ve yetkinliğine sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası İletişimin evrenselliği, iletişim sürecinin evrensel modeli ve öğeleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimin aksiyomları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde kültür | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde bireyin kendisi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde algı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dinleme, dinleme süreci, kültür ve dinleme, etkili dinleme yöntemleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişimde etkililik | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sözel ve sözsüz mesajların evrenselliği | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Karşılıklı konuşma süreci, yönetimi, konuşma problemlerinin önlenmesi ve tamiri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişim ve ikna | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kişilerarası iletişim ve ikna | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beden dili, ses tonu, yer ve zaman | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İş yerinde kişilerarası iletişim ve ilişkiler | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | - | Dersin değerlendirilmesi | Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
DeVito, A. J. (2015), The Interpersonal Communication Book, 14th Edition, Pearson |
DeVito, Joseph A.(2010). Kişilerarası İletişim, Çev. Ve Derleyen, Sacide Vural, Ankara: Gazi Ün. Yay. |
Knapp,Mark L., Judith A. Hall , (2006).Nonverball Communication in Human Interaction, sixth Edition, Canada : Thomson and Wadsworth. |
Knapp,Mark L., Anita L. Vangelisti, ( 1996). Interpersonal Communication and Human Relationships, Third Edition, USA : Allyn and Bacon. |
Giblin, Les, ( 1956). How to Have Confidence and Power in dealing with Pover, USA : Penguinputnam Inc. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
3 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
3 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
5 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
5 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
5 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
4 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |