Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT208 | HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI VE ÖRNEK OLAYLAR | 4 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin yaşanmakta olan veya geçmişte yaşanmış olaylar yardımıyla halkla ilişkiler uygulama ve kampanyalarını analiz edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Ders; özel şirketler, sendikalar, belediyeler, sivil toplum örgütleri, hastaneler, medya ve kamu kuruluşlarının uygulamalarının analizi; geçmiş halkla ilişkiler uygulamalarındaki doğruların ve yanlışların tartışılması; stratejik planlamanın öneminin açıklanması; halkla ilişkilerin etkileşim içinde olduğu alanların kampanyalarda kullanımının örneklenmesi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Halkla ilişkiler uygulama adımlarının tamamını eksiksiz olarak listeleme |
Örnek olaylar üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarının medya ile bağlantısını anlatma |
Halkla ilişkiler uygulamalarındaki basamakları listeleme |
Halkla ilişkiler tarihindeki önemli örnek uygulamalara bakarak uygulamaların etkinliğini özetleme |
Bir örnek olay üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarında hedef kitlenin önemini açıklama |
Örnek olaylar üzerinden stratejik planlamanın önemini açıklama |
Halkla ilişkiler kampanyalarının sahip olması gereken özelliklerden en az 3’ünü listeleme |
Örnek olaylar üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarındaki eksiklikleri analiz etme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Halkla İlişkiler Ve Genel Hatlarıyla Uygulama Alanları | Anlatım,Tartışma |
2 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Halkla İlişkiler Modelleri, Kurum İçi ve Dışı İletişim | Anlatım,Tartışma |
3 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Stratejik İletişim Yönetimi | Anlatım,Tartışma |
4 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Sistemde Merkezi Unsur Olarak Ajans | Anlatım,Tartışma |
5 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Ajanslarda İş Yapış Teknikleri ve Müşteri Profilleri | Anlatım,Tartışma |
6 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Pazarlama Halkla İlişkileri | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
7 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Genel Tekrar | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Etkinlik Kavramı ve Etkinlik Türleri | Anlatım,Tartışma |
10 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Etkinlik Planlama, Uygulama | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
11 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Etkinlik Planlama, Uygulama ve Değerlendirme | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
12 | Literatür taraması Örnek inceleme | Planlamada Medya İlişkileri | Anlatım,Tartışma |
13 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Protokol ve Yönetimi | Anlatım,Tartışma |
14 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Örnek İncelemeleri | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
15 | Literatür taraması, Bireysel Araştırma | Genel Tekrar | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yılmaz R.A. (2010). Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar. Eskişehir: Açıköğretim Üniversitesi Yayınları |
Pakson, A. Ç. (1999). Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları. ROTA Yayınları |
Aydede, C. (2005). Halkla Ilişkiler Uygulamalari ve Örnek Olaylar. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları |
Seitel, F. P. (2016). Halkla İlişkiler Uygulaması. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Center, A. H., Jackson, P., Smith, S., Stansberry, F. R. (2008). Public relations practices: Managerial case studies and problems. Pearson Prentice Hall. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
4 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
4 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
3 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
0 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
1 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
2 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 11 | 2 | 22 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 10 | 30 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |