TR EN

ULUSLARARASI PAZARLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UIT306 ULUSLARARASI PAZARLAMA 6 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, uluslararası pazarlama ile ilgili temel konulara ve uluslararası pazarlama karmasına ilişkin öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Uluslararası pazarlamaya giriş, uluslararası pazarlamada çevre analizi, uluslararası pazarlama araştırması, uluslararası pazarlamada pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve uluslararası pazarlama karması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Uluslararası pazarlamada çevreyi analiz eder.
Uluslararası pazarlama araştırması gerçekleştirir.
Uluslararası pazarlara giriş stratejilerini karşılaştırır.
Uluslararası pazarlamada bölümlendirmeyi, hedef pazar seçimini ve konumlandırmayı açıklar.
Uluslararası pazarlama karmasını tanımlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı Uluslararası Pazarlamaya Giriş ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
2 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Çevre Analizi-1 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
3 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Çevre Analizi-2 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
4 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlama Araştırması ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
5 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
6 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-1 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
7 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri-2 ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Ürün ve Hizmet Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
10 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Marka Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
11 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Standardizasyon, Adaptasyon ve Yeni Ürün ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
12 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Fiyatlandırma Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
13 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Dağıtım Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
14 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Kararları ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
15 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uluslararası İşletme Örnekleri ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kozlu, C. (2015). Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar. (14. Baskı), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Taşkın, E. (2012). Uluslararası Pazarlama. (1. Baskı), Türkmen Yayınevi.
Karafakioğlu, M.(2019). Uluslararası Pazarlama Yönetimi. 10. Baskı, Beta Yayınevi.
Joshi, R.M. (2014). International Marketing. Oxford: Oxford UniversityPress.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
1
2
List the main features of communication in items.
2
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
1
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 10 60
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 9 36
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0