TR EN

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT108 HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ 2 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere halkla ilişkiler kavramını, halkla ilişkilerin tarihini ve halkla ilişkiler modellerini tanıtma yoluyla öğrencilerin başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmasını sağlamaktır.
İçerik: Ders, halkla ilişkilerin ne olduğunun tanımlanması, halkla ilişkilerin tarihsel gelişiminin özetlenmesi, hedef kitlenin tanınması, halkla ilişkilerin temel ilkelerinin, fonksiyonlarının, sorumluluklarının açıklanması, halkla ilişkilerin etkileşim içinde olduğu alanların belirlenmesi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramları tanımlar.
Halkla ilişkiler kampanyalarında hedef kitleyi tanımanın önemini açıklar.
Halkla ilişkilerin 4 modelini açıklar.
Halkla ilişkilerin tarihini özetler.
Kriz iletişimi, itibar yönetimi, sorun yönetimi, sponsorluk gibi halkla ilişkiler uygulamalarını açıklar.
Halkla ilişkiler ile ilgili olan iletişim kuramlarını güncel konularla bağlantı kurarak açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerin tanımı, önemi ve özellikleri, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi, halkla ilişkilerde örgütlenme yapısı ve halkla ilişkiler ajansları Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde örgütlenme yapısı ve halkla ilişkiler ajansları, halkla ilişkilerde medya ile ilişkiler Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde kurumsal iletişim yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve propaganda Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde yeni medya Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde yeni medya Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve reklam Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve reklam Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve reklam, halkla ilişkilerde kurumsal kimlik yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve lobicilik Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde fuar ve festival uygulamaları Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde medya ve medya planlaması Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde etkinlik yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Asna, A. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, İstanbul: Pozitif Yayınları
Theaker, A. (2008). Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat Kitapları
Bülbül, A. R. (2004). Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Heath, R. L., ve Coombs, W. T. (2006). Today's public relations: An introduction. Sage.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
4
2
List the main features of communication in items.
4
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
0
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
3
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
3
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
4
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 5 70
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0