TR EN

KRİZ İLETİŞİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT215 KRİZ İLETİŞİMİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KAYA DENİZ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; risk ve krizin tanımlanması, risk ve kriz durumlarıyla nasıl başa çıkılacağını anlatmak, kriz iletişimi adımlarının özetlenmesi ve geçmiş kriz iletişimi uygulamalarının analiz edilmesidir.
İçerik: Ders; kriz kavramının tanımlanması, kriz türleri, krize yönelik yaklaşımlar, krizin temel özellikleri, krizin nedenleri, kriz süreci, kriz yönetimi ve kriz iletişimi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kriz iletişiminin en az 3 özelliğini anlatma
Sosyal medya kaynaklı krizlerin sebeplerini sosyal medya kanallarını takip ederek bulma
Risklerin oluşma nedenlerini sınıflandırma
Geçmişe yönelik olayları inceleyerek kriz iletişimi programlarındaki eksiklikleri örnekleme
Bir kriz durumunda hangi paydaşa nasıl ulaşılacağı ve iletişim kanallarını stratejik olarak organize etme
Risk teorilerini karşılaştırma ve analiz etme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması STRATEJİK YÖNETİM Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Literatür taraması STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Literatür taraması STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLERİN İŞLEVLERİ Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Literatür taraması STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Literatür taraması STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLERİN FARKLI DÜZEYLERİ Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Literatür taraması KRİZ VE KRİZ TÜRLERİ Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Literatür taraması GENEL TEKRAR Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması KRİZİN NEDENLERİ Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Literatür taraması KRİZ İLETİŞİMİ Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Literatür taraması KRİZ İLETİŞİMİNDE LİDERLİK VE ÖRNEKLER Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Literatür taraması KRİZ SONRASI FAALİYETLER VE ÖRNEKLER Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Literatür taraması ONLINE İTİBAR YÖNETİMİ VE ÖRNEKLER Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Literatür taraması ÖRNEK OLAYLAR Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Literatür taraması GENEL TEKRAR Anlatım, Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2020). "Farklı Yönleri İle Kriz ve İletişimi". Ankara: Nobel Yayınevi.
Luecke, R. (2008).Kriz Yönetimi. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
Pira, A. ve Sohodol, Ç. (2012).Kriz Yönetimi. İstanbul: İletişim Yayınevi.
Bağcan, S. (2016). "Intercultural Communication and Crisis Management Ikea Case Study" . Global Media Journal Turkish Edition.Cilt : 7 ISSN : 1309-7601 .Sayfa : 169 - 187.
Bağcan, S. (2021). "Ekonomi̇ Poli̇ti̇k ve Strateji̇k Yöneti̇m Çerçevesi̇nde Strateji̇k Halkla İli̇şki̇ler: Coca Cola - Afri̇ka’ya İnanmak İçi̇n Bi̇r Mi̇lyar Neden Kampanyasi Anali̇zi". İşletme ve İktisadî Bilimler Araştırmaları. Ed. Yüksel Akay Unvan. Lyon: Livre De Lyon. s.130-171.
Narbay,M., Kriz İletişimi (2006), Ankara: Nobel Yayınları
Doğu Öztürk, İlknur (2017). STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER KAPSAMINDA KRİZ YÖNETİMİ: TÜRKİYE’DE KRİZLERİN ALGILANMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı. Doktora tezi
Gökdemir, Z. (2016). STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLERDE KAMU SEGMENTASYONU: KAMULARIN DURUMSAL KURAMININ TOPLUMSAL KÜLTÜR BAĞLAMINDA TÜRKİYE’DE ANALİZİ.Akdeniz Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Ana Bilim Dalı. Doktora Tezi
Tüz,M.,Haşit, G.,İpçioğlu, İ., Suher, ed. Haşit, G. (2013) KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ. T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2818

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
1
2
List the main features of communication in items.
4
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
1
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
2
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
5
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 4 52
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0