Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HIT215 |
KRİZ İLETİŞİMİ |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KAYA DENİZ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı; risk ve krizin tanımlanması, risk ve kriz durumlarıyla nasıl başa çıkılacağını anlatmak, kriz iletişimi adımlarının özetlenmesi ve geçmiş kriz iletişimi uygulamalarının analiz edilmesidir. |
İçerik: |
Ders; kriz kavramının tanımlanması, kriz türleri, krize yönelik yaklaşımlar, krizin temel özellikleri, krizin nedenleri, kriz süreci, kriz yönetimi ve kriz iletişimi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kriz iletişiminin en az 3 özelliğini anlatma |
Sosyal medya kaynaklı krizlerin sebeplerini sosyal medya kanallarını takip ederek bulma |
Risklerin oluşma nedenlerini sınıflandırma |
Geçmişe yönelik olayları inceleyerek kriz iletişimi programlarındaki eksiklikleri örnekleme |
Bir kriz durumunda hangi paydaşa nasıl ulaşılacağı ve iletişim kanallarını stratejik olarak organize etme |
Risk teorilerini karşılaştırma ve analiz etme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür taraması |
STRATEJİK YÖNETİM |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
2 |
Literatür taraması |
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
3 |
Literatür taraması |
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLERİN İŞLEVLERİ |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
4 |
Literatür taraması |
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
5 |
Literatür taraması |
STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLERİN FARKLI DÜZEYLERİ |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
6 |
Literatür taraması |
KRİZ VE KRİZ TÜRLERİ |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
7 |
Literatür taraması |
GENEL TEKRAR |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür taraması |
KRİZİN NEDENLERİ |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
10 |
Literatür taraması |
KRİZ İLETİŞİMİ |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
11 |
Literatür taraması |
KRİZ İLETİŞİMİNDE LİDERLİK VE ÖRNEKLER |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
12 |
Literatür taraması |
KRİZ SONRASI FAALİYETLER VE ÖRNEKLER |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
13 |
Literatür taraması |
ONLINE İTİBAR YÖNETİMİ VE ÖRNEKLER |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
14 |
Literatür taraması |
ÖRNEK OLAYLAR |
Anlatım
Soru-cevap yöntemi |
15 |
Literatür taraması |
GENEL TEKRAR |
Anlatım,
Soru-cevap yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2020). "Farklı Yönleri İle Kriz ve İletişimi". Ankara: Nobel Yayınevi. |
Luecke, R. (2008).Kriz Yönetimi. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. |
Pira, A. ve Sohodol, Ç. (2012).Kriz Yönetimi. İstanbul: İletişim Yayınevi. |
Bağcan, S. (2016). "Intercultural Communication and Crisis Management Ikea Case Study" . Global Media Journal Turkish Edition.Cilt : 7
ISSN : 1309-7601 .Sayfa : 169 - 187. |
Bağcan, S. (2021). "Ekonomi̇ Poli̇ti̇k ve Strateji̇k Yöneti̇m Çerçevesi̇nde Strateji̇k Halkla İli̇şki̇ler: Coca Cola - Afri̇ka’ya
İnanmak İçi̇n Bi̇r Mi̇lyar Neden Kampanyasi Anali̇zi". İşletme ve İktisadî Bilimler Araştırmaları. Ed. Yüksel Akay Unvan. Lyon: Livre De Lyon. s.130-171. |
Narbay,M., Kriz İletişimi (2006), Ankara: Nobel Yayınları |
Doğu Öztürk, İlknur (2017). STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER KAPSAMINDA KRİZ YÖNETİMİ: TÜRKİYE’DE KRİZLERİN ALGILANMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı. Doktora tezi |
Gökdemir, Z. (2016). STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLERDE KAMU SEGMENTASYONU:
KAMULARIN DURUMSAL KURAMININ TOPLUMSAL KÜLTÜR BAĞLAMINDA
TÜRKİYE’DE ANALİZİ.Akdeniz Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Ana Bilim Dalı. Doktora Tezi |
Tüz,M.,Haşit, G.,İpçioğlu, İ., Suher, ed. Haşit, G. (2013) KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ. T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2818 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
13 |
4 |
52 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
8 |
8 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
7 |
7 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
45 |
0 |
153 |
|
Genel Toplam |
153 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|