TR EN

KURUMSAL İLETİŞİMDE YAZARLIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT217 KURUMSAL İLETİŞİMDE YAZARLIK 3 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Arş.Gör. MERVE BOYACI YILDIRIM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilerin, kurumsal iletişim yazarlığı kapsamında mesaj oluştururken dikkat etmeleri gereken özelliklerin neler olduğunu öğrenerek basın bülteni, basın dosyası, tanıtım yazısı, haber vb. öğeleri söz konusu unsurlara uygun biçimde yaratabilmelerini sağlamaktır.
İçerik: Ders, ikna sürecinin anlatılması, etkili mesaj oluşturma yollarının anlatılması, medya ve kurum ilişkilerinin açıklanması, haber yazma tekniklerinin anlatılması, basın bülteni, basın makalesi, haber mektubu, röportaj, basın dosyası, el ilanı, doğrudan postalama, yıllık, rapor, kurumsal tanıtım metni gibi öğelerle kurumsal iletişim arasında bağlantı kurmak, kurumsal iletişim yazarlığı ve farklı mecralarda farklı mesajlar oluşturmanın öneminin tartışılması gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurumsal iletişim faaliyetlerinde etkili ve ikna edici mesajları öğrenir.
Kurumsal iletişim yazarlığında dikkat edilmesi gereken özellikleri anlar.
Etkili bir şekilde kurumsal iletişim için gerekli tüm yazışmaları planlar.
Bir kurumsal iletişim programında farklı mecralarda ne türde ve ne uzunlukta yazı kaleme alacağını ayırt eder.
Çalıştığı kurumun kendini kamuoyuna duyurmasına ihtiyaç duyulduğunda basın dosyası, tanıtım yazısı, haber-basın bülteni oluşturur

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Ders İçeriğinin, Amacının ve Haftalık Konuların Tanıtımı Anlatım ve Uygulama
2 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yazarlıkta 5N1K Kuralı ve Yazarlığa Hazırlıkta Planlama Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
3 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yazarlığa Hazırlık ve Yazım Süreci Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
4 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla İlişkiler Yazarlığında İkna Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
5 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Geleneksel ve Sosyal Medya İçin Halkla İlişkiler Yazarlığı Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
6 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Basın Bültenleri – Basın Makalesi Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
7 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Basın Bültenleri – Basın Makalesi Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Geleneksel ve Dijital Basın Kitleri Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
10 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Röportaj Teknikleri Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
11 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma El İlanı ve Broşür, Haber Mektubu, Yıllık Faaliyet Raporu Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
12 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Katalog, Davetiye, Mektup ve Doğrudan Posta Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
13 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet İçin Hakla İlişkiler Amaçlı Yazım Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
14 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Blog ve Sosyal Medya Yazarlığı Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulam
15 Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal Web Sitesi Yazarlığı Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bayçu S. (2017). Strateji ve Uygulama Boyutuyla Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ankara: Nobel Bilimsel Eserler
Onat F. (2014). Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ankara: Nobel Bilimsel Eserler
Wilcox, D. L., Nolte, L. W., Jackson, P. (2005). Public relations writing and media techniques. Pearson Allyn and Bacon.
Handley, A. ve Chapman C.C. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. Mediacat
Çöklü, E. (1999). Halkla İlişkiler Yazarlığı. Marmara İletişim Dergisi, 10(10), 159-170.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
1
2
List the main features of communication in items.
4
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
3
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
5
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 5 5
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0