Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT217 | KURUMSAL İLETİŞİMDE YAZARLIK | 3 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Arş.Gör. MERVE BOYACI YILDIRIM |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin, kurumsal iletişim yazarlığı kapsamında mesaj oluştururken dikkat etmeleri gereken özelliklerin neler olduğunu öğrenerek basın bülteni, basın dosyası, tanıtım yazısı, haber vb. öğeleri söz konusu unsurlara uygun biçimde yaratabilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Ders, ikna sürecinin anlatılması, etkili mesaj oluşturma yollarının anlatılması, medya ve kurum ilişkilerinin açıklanması, haber yazma tekniklerinin anlatılması, basın bülteni, basın makalesi, haber mektubu, röportaj, basın dosyası, el ilanı, doğrudan postalama, yıllık, rapor, kurumsal tanıtım metni gibi öğelerle kurumsal iletişim arasında bağlantı kurmak, kurumsal iletişim yazarlığı ve farklı mecralarda farklı mesajlar oluşturmanın öneminin tartışılması gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurumsal iletişim faaliyetlerinde etkili ve ikna edici mesajları öğrenir. |
Kurumsal iletişim yazarlığında dikkat edilmesi gereken özellikleri anlar. |
Etkili bir şekilde kurumsal iletişim için gerekli tüm yazışmaları planlar. |
Bir kurumsal iletişim programında farklı mecralarda ne türde ve ne uzunlukta yazı kaleme alacağını ayırt eder. |
Çalıştığı kurumun kendini kamuoyuna duyurmasına ihtiyaç duyulduğunda basın dosyası, tanıtım yazısı, haber-basın bülteni oluşturur |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Giriş • Dersin tanıtımı, amacı ve genel içeriği • Halkla İlişkiler ve Yazarlık: Rol ve Sorumluluklar • Halkla ilişkiler danışmanlık şirketleri nasıl çalışır? • İletişim ajansı- müşteri iletişimi | Anlatım ve Uygulama |
2 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İletişim Stratejisi Geliştirme • Hedef kitleyi anlamak ve mesaj stratejisi oluşturmak • İletişim planı hazırlama • Uygulama: Basit bir kurumsal iletişim stratejisi yazma | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
3 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Açık ve Net Yazma Teknikleri-1 • Türkçeyi İyi ve Doğru Kullanmanın Kuralları • Açık, net ve etkili yazımın 10 temel ilkesi • Redaksiyon ve Düzeltme İşlemleri • Uygulama: Örnek Metinleri İnceleme | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
4 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Açık ve Net Yazma Teknikleri-2 • Sık Yapılan Türkçe Hataları ve Doğruları • Resmi Yazı Yazarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar • Bir konuda metin nasıl yazılır? • Çeviri nasıl yapılır? • Uygulama: Metin yazım egzersizleri | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
5 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Basın Bülteni: Yapı ve Temel Unsurlar • Basın bülteni nedir? Ana bölümleri ve yapısı • Bültende Yapılmaması Gerekenler • Bülten ne zaman yazılır ve yollanır? • Bülten yazarken dikkat edilmesi gereken noktalar • Uygulama: Basın bülteni yazımı | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
6 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Basın Bülteninin Bölümleri • Bültenin sağlamasını yapmak • Bültenler kime yollanır? • Uygulama: Bülten örneklerini inceleme | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
7 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sınav Öncesi Genel Tekrar •Uygulama: Basın bültenlerinin incelenmesi ve eleştirisi | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Farklı Medya Kanalları İçin Yazım Teknikleri • Yazıların basın, dijital ve yayın medyasına göre uyarlanması • Kısa yazılar, görsel altı metinler ve hikâye anlatımı • Uygulama: Farklı medya kanalları için basın bülteni uyarlama | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
10 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Davetler, Basın Kitleri ve Etkinlik Metinleri • Resmi davet yazıları ve basın kitleri oluşturma • Basın toplantıları ve etkinlikler için metin yazımı • Uygulama: Basın daveti ve kit hazırlama | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
11 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Özel Haber ve İç İletişim Metinleri • Özel haber nedir? Nasıl hazırlanır? • İç iletişim: Genelge, duyuru ve haber bültenleri yazma • Uygulama: İç iletişim materyalleri hazırlama | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
12 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal Konuşma ve Sunum Metinleri • Konuşma metinleri: Yöneticiler ve sözcüler için mesaj oluşturma • Sunumlar için metin yazımı • Uygulama: Bir kurumsal yönetici için konuşma metni yazma | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
13 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dijital ve Sosyal Medya Yazıları • Web sitesi ve sosyal medya için içerik oluşturma • Blog, sosyal medya gönderileri ve web sayfaları için metin yazma • Uygulama: Bir kurumsal blog ya da sosyal medya kampanyası için içerik yazma | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
14 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar ve Uygulama • Anahtar kavramların ve yazım tekniklerinin gözden geçirilmesi • Grup çalışması: Kapsamlı bir kurumsal iletişim yazısı yazma ve sunma • Uygulama: Final yazım projesi (örneğin basın bülteni, konuşma metni veya sosyal medya kampanyası) | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulam |
15 | Literatür Tarama Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar ve Uygulama • Anahtar kavramların ve yazım tekniklerinin gözden geçirilmesi • Grup çalışması: Kapsamlı bir kurumsal iletişim yazısı yazma ve sunma • Uygulama: Final yazım projesi (örneğin basın bülteni, konuşma metni veya sosyal medya kampanyası) | Anlatım, Örnek İnceleme ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bayçu S. (2017). Strateji ve Uygulama Boyutuyla Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ankara: Nobel Bilimsel Eserler |
Onat F. (2014). Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı, Ankara: Nobel Bilimsel Eserler |
Wilcox, D. L., Nolte, L. W., Jackson, P. (2005). Public relations writing and media techniques. Pearson Allyn and Bacon. |
Handley, A. ve Chapman C.C. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. Mediacat |
Çöklü, E. (1999). Halkla İlişkiler Yazarlığı. Marmara İletişim Dergisi, 10(10), 159-170. |
Serdaroğlu, S. N.(2022). Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı - Örneklerle. Der Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
1 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
4 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
2 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
1 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
2 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
3 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
5 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 5 | 5 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |