TR EN

KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT219 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İLKNUR GÜMÜŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, farklı kültürlerde iletişimin işleyişini öğrencinin kavrayabilmesini sağlamak ve iletişim bağlamında farklı sembollere sahip kültürlerin birbiriyle olan etkileşimini analiz etmektir.
İçerik: Ders, iletişim kavramının tanımlanması, kültür kavramının tanımlanması, küreselleşme kavramı ve kültür üzerine etkilerinin açıklanması, küreselleşme ve iletişim arasında bağlantı kurma, kültürlerarası iletişim durumlarını açıklamak, kültürel değerler ve normların özetlenmesi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kültürlerarası iletişim çalışma alanının temel kavramlarını ve kuramsal çerçevesini örnek vaka incelemeleriyle anlatabilir.
Kültürlerarası iletişim faaliyetlerinin popüler kültür içerisindeki durumunu eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilir.
Globalleşme ile beraber oluşan yeni vatandaşlığın çok kültürlü ve melez formlarını, medya içeriklerinde ve farklı sanatsal türlerden metinler üzerinden yorumlayabilir.
Ulus-devlet ve diğer devlet biçimlerini karşılaştırabilir.
Örnekler üzerinden, farklı kültürlerdeki değerleri, normları, gelenek ve görenekleri kültürlerarası iletişim bağlamında analiz edebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kültür, kültürlerarasılık kavramlarının incelenmesi Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kültürlerarası iletişime Giriş Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dünyada kültürlerarası iletişim ve Kültürel Boyutlar Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kültür Çeşitleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kültür Endüstrisi Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Literatür taraması, konuyla ilgili makale özeti çıkarma Kültürlerarası İletişim ve Küreselleşme Anlatım Soru cevap Örnek olay inceleme
7 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kültürün Uluslararası Bağlamda İncelenmesi Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 - Kültürlerarası iletişim ve Kitle İletişim Araçları Uygulamalı çalışma
10 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kültürlerarasılıkta sosyolojik etkiler Anlatım Soru cevap
11 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kültürlerarasılıkta yaşam tarzları ve giyim etkileri Anlatım Soru cevap
12 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kültürlerarasılıkta davranış çalışmaları Anlatım Soru cevap
13 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kültürlerarası marka çalışmalarının çözümlenmesi Anlatım Soru cevap
14 - Sunum Ödevi -
15 Genel tekrar Final sınavı hazırlık çalışmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Öğüt N. (2018) Kültürlerarası İletişim ve Duyarlılık. Literatürk Academia
Kartarı A. (2014) Kültür, Farklılık ve İletişim. İletişim Yayıncılık
Ting-Toomey, S., ve Chung, L. C. (2005). Understanding intercultural communication. New York: Oxford University Press.
Dodd, C. H. (1995). Dynamics of intercultural communication. Madison, WI: Brown & Benchmark.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
5
2
List the main features of communication in items.
2
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
0
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
0
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
3
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
5
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
0
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 11 3 33
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0