Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT210 | YENİ MEDYA | 4 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, yeni medya kuramlarını tanıtarak bir sosyal medya programında halkla ilişkiler uygulayıcısının üstlenmesi gereken görevleri tanımlamak ve sosyal medya kampanya örneği sergilemektir. |
İçerik: | Dersin içeriği, yeni medya mecralarının tanıtılması, halkla ilişkiler uygulayıcılarının sosyal medyadaki görevlerinin listelenmesi, yeni medya kuramlarının özetlenmesi, yeni medya ve halkla ilişkiler uygulamalarının kesişme noktalarının örneklenmesi gibi konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir sosyal medya iletişim programında halkla ilişkiler uzmanının sosyal medyada üstlenmesi gereken görevlerden en az dördünü listeleme |
Yeni medya kuramlarından en az ikisini özetleme |
Halkla ilişkiler ve yeni medya arasındaki bağlantıyı en az 3 örnekle açıklama |
Yeni medya araçlarını, mecralarını sınıflandırma |
Yeni medya eleştirel kuramlarını popüler kültür üzerinden özetleme |
Bir sosyal medya iletişim programında sosyal medya mecralarından en az ikisini kullanma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İnternet nedir; internetin gelişimi, internetin özellikleri | Anlatım Soru cevap |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yeni medya nedir? Yeni medya teknolojileri nelerdir? | Anlatım Soru cevap |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Videolar, bilgisayar oyunları, kablolu tv, elektronik posta, iletişim uygulamaları internet sistemleri hakkında açıklama | Anlatım Soru cevap |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yeni medya teknolojilerini halkla ilişkiler uzmanları nasıl kullanır? Kioks nasıl kullanılır? | Anlatım Soru cevap |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yeni medya paydaşları kimlerdir? Özellikleri nelerdir? | Anlatım Soru cevap |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Strateji ve taktikler perspektifinden halkla ilişkilere yeni bakışlar (sosyal ağlar,bloglar, viki, podcast, ıntranet, ekstranet, online video, ceptv) | Anlatım Soru cevap |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Blog yöneticileri, form yöneticileri, çevrimiçi oyun yöneticileri | Anlatım Soru cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal web sayfasını halkla ilişkiler uzmanlarının yönetimi | Anlatım Soru cevap |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla ilişkiler uzmanı (yeni medyada reklam verme ve sponsorluk yapma) | Anlatım Soru cevap |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | p.2.o ve kampanya yönetimi, yeni medyanın icat ettiği sorunlar. | Anlatım Soru cevap |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Çevrimiçi krizler ve kriz iletişiminde halkla ilişkiler uzmanının rolü | Anlatım Soru cevap |
13 | İnternet içeriği hazırlama, Sunum hazırlama | Sunum (Bir sosyal medya mecrası seçilerek kampanya adımları tasarlanması) | Uygulamalı grup çalışması |
14 | İnternet içeriği hazırlama, Sunum hazırlama | Sunum (Bir sosyal medya mecrası seçilerek kampanya adımları tasarlanması) | Uygulamalı grup çalışması |
15 | İnternet içeriği hazırlama, Sunum hazırlama | Sunum (Bir sosyal medya mecrası seçilerek kampanya adımları tasarlanması) | Uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sayımer, İ. (2014). Yeni Medya Araştırmaları Kavramlar, Uygulamalar, Tartışmalar. Konya: Literatürk Yayınları |
Tekvar, S. O. (2016). Yeni Medya Yeni Halkla İlişkiler. Ankara: Karınca |
Özkan, A., Tandaçgüneş, N., Doğan, B. Ö. (2015). Yeni Medya ve Reklam. |
Pavlik, J. V. (2013). Yeni Medya ve Gazetecilik. Phoenix |
Flew, T. (2007). New media: An introduction. Oxford: Oxford University Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
3 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
4 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
2 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
3 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
1 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
5 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
5 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
3 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 11 | 3 | 33 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |