TR EN

SİYASAL İLETİŞİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT313 SİYASAL İLETİŞİM 5 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. SACİDE VURAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersi alan öğrencilere; ; siyasal iletişimin kamu yönetimini şekillendirmede, denetlemede oynadığı rolün farklı açılardan yapılan analizlere ilişkin konuların verilmesidir.
İçerik: Bu derste; siyasal iletişim, siyasal iletişime kuramsal yaklaşımlar, Aristotales ve retorik, medya ve demokrasi, siyasal reklamcılık, siyasal propaganda, toplumsal hareketlilik, siyasal iletişim ve algı yönetimi, toplumsal hareketler, siyasal iletişim ve sosyal medya, siyasal iletişim ve etik konuları işlenir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Siyasal iletişimin kamu yönetimi açısından önemini açıklayabilir.
Siyasal iletişimde kuramsal yaklaşımları değerlendirebilir ve çalışmalarında rehber olarak kullanabilir.
Siyasal iletişim aracı olarak kullanılan reklamların analizini yapabilir.
Siyasal iletişim tekniği olarak propaganda teknikleri bilgisine sahip olur ve analiz ve değerlendirmesini yapabilir.
Devlet yönetiminde siyasal iletişim teknik ve yöntemlerinin nasıl kullanıldığının uygulama örneklerini analiz edebilir.
Siyasal iletişim kampanyasının analizini yapabilme becerisine sahip olur.
Medya ve demokrasi ilişkisinde basın özgürlüğünün rolünü ve etkisini analiz edebilir ve toplumsal yaşamdaki önemini açıklayabilir.
Kamuoyu araştırmasının siyasal iletişimdeki anlam ve önemini açıklayabilir ve değerlendirebilir
Medya ve demokrasi ilişkisinde basın özgürlüğünün rolünü ve etkisini analiz edebilme becerisine sahip olur.
Toplumsal hareketler ve sisyasal iletişim mesajları ilişkisini çözümleyebilir
Kamuoyu araştırmasının siyasal iletişimdeki anlam ve önemini bilir ve değerlendirme becerisine sahip olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişimin Gelişmesi Anlatım Soru-cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişim Aktörleri Anlatım Soru-cevap
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kuramsal Yaklaşımlar (suskunluk sarmalı,Gündem Koyma ve Çerçeveleme) Anlatım Soru-cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medya ve demekrasi Anlatım Soru-cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Toplumsal Hareketler Anlatım Soru-cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal İletişim ve algı Yönetimi Anlatım Soru-cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Propaganda Anlatım Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal Reklamcılık Anlatım Soru cevap
10 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme Siyasal İletişim ve Kamu diplomasisi Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi
11 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Siyasal iletişimde kamuoyu araştırmaları Anlatım Soru cevap
12 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme Siyasal Halkla ilişkiler Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi
13 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Uluslararası Siyasal İletişim Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi
14 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme Siyasal Kampanyalar ve siyaset Kültürü Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi
15 Genel tekrar Ders ile ilgili tartışmalar Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aziz, A. (2007). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları
Özkan, A. (2004). Siyasal İletişim, İstanbul: Nesil Yayınları
McNair, Brian ( 2011). An Introduction To Political Communication, Fifth Edition, NewYork: Roudletge
Ortak Yapıt ( 2020). Siyasal İletişim Yazıları, Editör, Mahmut Akgül ve Murat Başarır, Konya: Palet yayınları.
Keane, John ( 2015). Medya ve Demokrasi, Çev. Haluk Şahin, Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Ortak Yapıt (2014). Political Communication, Editör: Carsten Reinemann, Berlin/Boston: Walter de Gruyter GmbH.
Yavaşgel, Emine (2004). Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler. Ankara: Babil Yayınları
Porta, Donetella D. ve Mario Diani (2020). Toplumsal Hareketler, Çev. P.Çakır ve C. Gülbudak, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
5
2
List the main features of communication in items.
3
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
4
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
5
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
5
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 5 65
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 14 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 13 13
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0