TR EN

YARATICI REKLAM STRATEJİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT330 YARATICI REKLAM STRATEJİLERİ 6 4 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, reklamda yaratıcı strateji oluşturabilmesi için öğrenciye yetkinlik kazandırılması ve mecra seçimine göre yaratıcı stratejinin nasıl uygulanması gerektiğiyle ilgili bilgilerin yeniden değerlendirilmesidir.
İçerik: Ders; yaratıcılık kavramının tanımı, reklam içeriğinin açıklanması, reklama yönelik yaklaşımların açıklanması, ticari kampanyaların analiz edilmesi, sosyal sorumluluk kampanyalarının analiz edilmesi, reklam mecralarının listelenmesi, reklam analizi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yaratıcı bir reklamın sahip olması gereken özelliklerden en az 3’ünü listeleme
Bir konu üzerine yaratıcı fikir bulma ve sunma aşamalarını uygulama
Yaratıcılık, mesaj, hedef kitle, kullanılacak mecra, zamanlama kavramlarının arasındaki ilişkiyi örnek bir vaka çalışması üzerinden analiz etme
Yaratıcı reklam stratejilerinin bileşenlerini bir reklam örneği üzerinden değerlendirme
Yaratıcı reklam stratejilerine uygun olarak bir reklam projesini eleştirebilme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam, reklam yazarlığı ve yaratıcılık Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kişilik, yaratıcılığın bileşenleri, yaratıcılığın aşamaları Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yaratıcı reklam ve temel özellikleri. Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Strateji kavramı ve yaratıcı reklamcılık Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta yaratıcı stratejiler Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yaratıcı fikir kavramı ve yaratıcı fikrin bulunması. Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Metin Yazma Yaratıcı fikir bulunması ve interaktif üretim. Uygulamalı çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Metin Yazma Metafor kavramı ve metafor üretmek. Uygulamalı çalışma
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Basılı ve dijital reklam mecraları. Anlatım Soru cevap
11 Örnek İnceleme Basılı ve dijital reklam mecralarından örnekler. Örnek Olay Analizi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnekler verme Görsel ve işitsel mecralarda reklamlar Anlatım Soru cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dünyada ve Türkiye'de ödüllü reklamlar ve değerlendirmeleri Anlatım Soru cevap
14 Öğrenci örnekleri paylaşma Farklı mecralar için reklam oluşturma Tasarım, Uygulama
15 Öğrenci örnekleri paylaşma Farklı mecralar için reklam oluşturma Tasarım, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Uztuğ F.,Çınar, N.,Aktuğlu I., Özden,Ö.,Göksel, G. vd. REKLAMDA YARATICILIK VE YAZARLIK, A.Ö.F.
Uğur Batı, 4. Baskı, (2016). Reklamın Dili. Alfa Yayınları
Kocabaş, F. Ve Elden, M. (1997). Reklam ve Yaratıcı Strateji, Yayınevi Yayıncılık
Reinartz, W. ve Saffert, P. (2013). Creativity in advertising: When it works and when it doesn’t. Harvard Business Review, 91(6): 106-111.
Bell, J. A. (1992). Creativity, TV commercial popularity, and advertising expenditures. International journal of advertising, 11(2): 165-172.
Burtenshaw, K., Barfoot, C., Mahon, N. (2014). Yaratıcı Reklamcılığın Temelleri. Literatür Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
1
2
List the main features of communication in items.
2
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
1
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
3
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
1
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 9 4 36
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 30 60
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0