TR EN

REKLAM KAMPANYALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT429 REKLAM KAMPANYALARI 7 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Arş.Gör. MERVE BOYACI YILDIRIM
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin reklamların sahip olması gereken öğe ve özellikleri kullanarak güncel reklamları analiz edebilmelerini ve reklam içeriklerini değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği; reklamın öğelerinin ve özelliklerinin anlatılması, kampanya yaratımı sürecinin tasvir edilmesi, reklam ve marka uyumunun öneminin ifade edilmesi, mesaj stratejisi ve hedef kitle arasında bağlantı kurmanın desteklenmesi gibi konulardan oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Örnek bir reklamla doğru hedef kitleyi eşleştirme
Örnekler yardımıyla hedef kitleye uygun mesaj oluşturma ve mecra seçiminin önemini anlatma
Bir reklamda olması gereken özelliklerin en az 3’ünü açıklama
Geçmiş reklam örneklerini karşılaştırarak reklam içeriklerinin markalara uyumunu analiz etme
Bir reklam oluşturulurken reklamda kullanılması gereken içeriksel öğeleri değerlendirme
Reklam kampanyalarının kurumsal iletişim hedeflerine etkisini stratejik iletişim unsurlarına göre ölçümleme
Kampanya sürecinde hedef kitleye ulaşılacak iletişim medyasına karar verme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Reklamcılıkla İlgili Kavram, Strateji ve Uygulamalar Anlatım
2 Literatür tarama Reklam ve Toplum Anlatım
3 Literatür tarama Kampanya Planlamasında Brief, Hedef Kitle ve Bütçe Anlatım
4 Literatür tarama Reklam Kampanyasında Taraflar Anlatım
5 Literatür tarama Reklam Mecraları Anlatım
6 Literatür tarama Medya Planlaması Anlatım
7 Literatür tarama Türkiye’den ve Dünyadan Reklam Kampanyaları Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, sektörel tarama Kobi’ler İçin Reklam Anlatım
10 Örnek toplama Literatür tarama, sektörel tarama Mecralarına göre reklam kampanyası 1 Anlatım, tartışma
11 Örnek toplama Literatür taraması, sektörel tarama Mecralarına göre reklam kampanyası 2 Anlatım, tartışma
12 Örnek toplama Literatür tarama, sektörel tarama Mecralarına göre reklam kampanyaları 3 Anlatım, tartışma
13 Örnek toplama Literatür tarama Siyasal reklam kampanyası örnekleri Anlatım, tartışma
14 Örnek toplama Literatür tarama, sektörel tarama Toplumsal İçerikli Reklam Kampanyaları Anlatım, tartışma
15 - Genel tekrar Anlatım, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tosun, N. B., vd. (2018) Reklam Yönetimi, İstanbul: Beta yayınları
Atatürk Üniversitesi (2019) Reklam Kampanyaları ve Reklamcılık Uygulamaları.
Elden, M. (2013) Reklam ve reklamcılık, İstanbul: Say yayınları
Özkan, A. (t.y.) Reklam yapım Yönetim, İstanbul Ü.
Şekerkaya, A. (t.y.) Reklam Yönetimi, İstanbul Ü.
Parente, D., ve Strausbaugh-Hutchinson, K. (2014). Advertising campaign strategy: A guide to marketing communication plans. Cengage Learning.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
0
2
List the main features of communication in items.
4
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
4
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
5
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
0
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 6 84
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0