Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HIT429 |
REKLAM KAMPANYALARI |
7 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Arş.Gör. MERVE BOYACI YILDIRIM |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, öğrencilerin reklamların sahip olması gereken öğe ve özellikleri kullanarak güncel reklamları analiz edebilmelerini ve reklam içeriklerini değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriği; reklamın öğelerinin ve özelliklerinin anlatılması, kampanya yaratımı sürecinin tasvir edilmesi, reklam ve marka uyumunun öneminin ifade edilmesi, mesaj stratejisi ve hedef kitle arasında bağlantı kurmanın desteklenmesi gibi konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Örnek bir reklamla doğru hedef kitleyi eşleştirme |
Örnekler yardımıyla hedef kitleye uygun mesaj oluşturma ve mecra seçiminin önemini anlatma |
Bir reklamda olması gereken özelliklerin en az 3’ünü açıklama |
Geçmiş reklam örneklerini karşılaştırarak reklam içeriklerinin markalara uyumunu analiz etme |
Bir reklam oluşturulurken reklamda kullanılması gereken içeriksel öğeleri değerlendirme |
Reklam kampanyalarının kurumsal iletişim hedeflerine etkisini stratejik iletişim unsurlarına göre ölçümleme |
Kampanya sürecinde hedef kitleye ulaşılacak iletişim medyasına karar verme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Reklamcılıkla İlgili Kavram, Strateji ve Uygulamalar |
Anlatım |
2 |
Literatür tarama |
Reklam ve Toplum |
Anlatım |
3 |
Literatür tarama |
Kampanya Planlamasında Brief, Hedef Kitle ve Bütçe |
Anlatım |
4 |
Literatür tarama |
Reklam Kampanyasında Taraflar |
Anlatım |
5 |
Literatür tarama |
Reklam Mecraları |
Anlatım |
6 |
Literatür tarama |
Medya Planlaması |
Anlatım |
7 |
Literatür tarama |
Türkiye’den ve Dünyadan Reklam Kampanyaları |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama, sektörel tarama |
Kobi’ler İçin Reklam |
Anlatım |
10 |
Örnek toplama
Literatür tarama, sektörel tarama |
Mecralarına göre reklam kampanyası 1 |
Anlatım, tartışma |
11 |
Örnek toplama
Literatür taraması, sektörel tarama |
Mecralarına göre reklam kampanyası 2 |
Anlatım, tartışma |
12 |
Örnek toplama
Literatür tarama, sektörel tarama |
Mecralarına göre reklam kampanyaları 3 |
Anlatım, tartışma |
13 |
Örnek toplama
Literatür tarama |
Siyasal reklam kampanyası örnekleri |
Anlatım, tartışma |
14 |
Örnek toplama
Literatür tarama, sektörel tarama |
Toplumsal İçerikli Reklam Kampanyaları |
Anlatım, tartışma |
15 |
- |
Genel tekrar |
Anlatım, tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Tosun, N. B., vd. (2018) Reklam Yönetimi, İstanbul: Beta yayınları |
Atatürk Üniversitesi (2019) Reklam Kampanyaları ve Reklamcılık Uygulamaları. |
Elden, M. (2013) Reklam ve reklamcılık, İstanbul: Say yayınları |
Özkan, A. (t.y.) Reklam yapım Yönetim, İstanbul Ü. |
Şekerkaya, A. (t.y.) Reklam Yönetimi, İstanbul Ü. |
Parente, D., ve Strausbaugh-Hutchinson, K. (2014). Advertising campaign strategy: A guide to marketing communication plans. Cengage Learning. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
1 |
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
6 |
84 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
178 |
|
Genel Toplam |
178 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|