Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT433 | KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE ETKİNLİK YÖNETİMİ | 7 | 4 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, modern toplum ve değişen kurum anlayışı bağlamında kurumsal sosyal sorumluluk kavramını tüm boyutlarıyla ele alarak öğrencilerin konumlandırma ve iletişim stratejisi yaratabilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, modern işletmecilik anlayışının tanımlanması, etiğin tanımlanması ve etik ilkelerin listelenmesi, kurumsal vatandaşlığın tanımlanması, kurumsal sosyal sorumluluk kampanya örneklerinin analizi, kampanyaların markalara etkisinin açıklanması, etkinlik kavramının özetlenmesi, halkla ilişkiler bağlamında etkinlik yönetimi konusunun açıklanması, iletişim stratejisi yaratma, kampanya yaratma konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Modern toplumlarda kurumların sorumluluklarının temel boyutlarından en az 3’ünü açıklar |
Kurumsal vatandaşlık ve kurumsal sosyal sorumluluk ilişkisini bir vaka çalışması üzerinden açıklar |
Sosyal sorumluk ve marka arasındaki bağlantıyı stratejik iletişim yaklaşımı bağlamında analiz eder |
Bir sosyal sorumluluk projesinin olumlu ve olumsuz çıktılarını doğru bir şekilde analiz eder |
Kurumsal sosyal sorumluluk proje yönetimine ilişkin araç ve teknikleri organize eder |
Etkinlik yönetiminin sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler alanında ele alınmasını değerlendirir |
Halkla ilişkiler planı kapsamında etkinlik yaratma adımlarını takip ederek kampanya yaratır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Ders içeriğinin sunumu | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal Sorumluluk Kavramı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme | Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulama alanları | Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Avantajları ve Dezavantajları, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Modelleri | Anlatım Soru cevap |
5 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Küresel Sosyal Sorumlulukta Küresel Standartlar | Anlatım Soru cevap |
6 | Literatür taraması, konuyla ilgili makale özeti çıkarma | Etkinlik Kavramı | Anlatım Soru cevap |
7 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Etkinlik Yönetiminde Ölçme, Değerlendirme ve Raporlama, Etkinlik Yönetimi ve Medya İlişkileri, Etkinlik Yönetiminde Protokol, Etkinlik Yönetiminde Krizler, Etkinlik Yönetiminde Yaratıcı Uygulama | Anlatım Soru cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyası sunumu | Uygulama çalışması |
10 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyası sunumu | Uygulama çalışması |
11 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyası sunumu | Uygulama çalışması |
12 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyası sunumu | Uygulama çalışması |
13 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyasının uygulanması | Uygulama çalışması |
14 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyasının uygulanması | Uygulama çalışması |
15 | Literatür taraması, Beyin fırtınası | Kampanya dosyasının uygulanması | Uygulama çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özgen E. (2017) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Profil Kitap |
Lindgreen, A., ve Swaen, V. (2010). Corporate social responsibility. International Journal of Management Reviews, 12(1): 1-7. |
Schwartz, M. S. (2017). Corporate social responsibility. Routledge. |
Korkmaz S. (2009). İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları. Kocaeli: Umuttepe Yayınları |
Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2013). Halkla İlişkiler Eksininde Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Ankara: Nobel |
Bayraktraoğlu G., İlter, B. ve Tanyeri, M. (2009). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul Literatür Yayıncılık |
Savaş, S. (2020). İmaj üretiminde dijital medya'nın rolü: Kurumların oluşturmaya çalıştıkları imajın tüketiciye ne oranda yansıdığına yönelik bir çalışma. İstanbul Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. |
Ceritoğlu, A. B. (2011). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul: Yalın Yayıncılık |
Kara, A. S. (2019). Bir halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal sosyal sorumluluk: Sosyal refah için araç mı amaç mı?. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1): 1-25 |
Aktaş, E. ve Göztaş, A. (2017). Etkinlik Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık |
Kılanç, R. Ö. (2014). Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi. İstanbul: Kriter |
Akay, R. A. (2014). Etkinlik Yönetimi Uygulamalarında Yaratıcı Rekabet ve Sosyal Medyanın Entegrasyonu. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC. 4(4): 55-70 |
Seyfi, M. (2017). Dijital Etkinlik Yönetimi. İstanbul: Der Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
2 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
4 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
2 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
0 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
2 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
1 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
5 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 30 | 60 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 201 |
Genel Toplam | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |