TR EN

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE ETKİNLİK YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT433 KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE ETKİNLİK YÖNETİMİ 7 4 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, modern toplum ve değişen kurum anlayışı bağlamında kurumsal sosyal sorumluluk kavramını tüm boyutlarıyla ele alarak öğrencilerin konumlandırma ve iletişim stratejisi yaratabilmelerini sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği, modern işletmecilik anlayışının tanımlanması, etiğin tanımlanması ve etik ilkelerin listelenmesi, kurumsal vatandaşlığın tanımlanması, kurumsal sosyal sorumluluk kampanya örneklerinin analizi, kampanyaların markalara etkisinin açıklanması, etkinlik kavramının özetlenmesi, halkla ilişkiler bağlamında etkinlik yönetimi konusunun açıklanması, iletişim stratejisi yaratma, kampanya yaratma konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Modern toplumlarda kurumların sorumluluklarının temel boyutlarından en az 3’ünü açıklar
Kurumsal vatandaşlık ve kurumsal sosyal sorumluluk ilişkisini bir vaka çalışması üzerinden açıklar
Sosyal sorumluk ve marka arasındaki bağlantıyı stratejik iletişim yaklaşımı bağlamında analiz eder
Bir sosyal sorumluluk projesinin olumlu ve olumsuz çıktılarını doğru bir şekilde analiz eder
Kurumsal sosyal sorumluluk proje yönetimine ilişkin araç ve teknikleri organize eder
Etkinlik yönetiminin sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler alanında ele alınmasını değerlendirir
Halkla ilişkiler planı kapsamında etkinlik yaratma adımlarını takip ederek kampanya yaratır

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ders içeriğinin sunumu Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sosyal Sorumluluk Kavramı Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, örnek inceleme Kurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulama alanları Anlatım Soru-cevap Gösteri yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Avantajları ve Dezavantajları, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Modelleri Anlatım Soru cevap
5 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Küresel Sosyal Sorumlulukta Küresel Standartlar Anlatım Soru cevap
6 Literatür taraması, konuyla ilgili makale özeti çıkarma Etkinlik Kavramı Anlatım Soru cevap
7 Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Etkinlik Yönetiminde Ölçme, Değerlendirme ve Raporlama, Etkinlik Yönetimi ve Medya İlişkileri, Etkinlik Yönetiminde Protokol, Etkinlik Yönetiminde Krizler, Etkinlik Yönetiminde Yaratıcı Uygulama Anlatım Soru cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, Beyin fırtınası Kampanya dosyası sunumu Uygulama çalışması
10 Literatür taraması, Beyin fırtınası Kampanya dosyası sunumu Uygulama çalışması
11 Literatür taraması, Beyin fırtınası Kampanya dosyası sunumu Uygulama çalışması
12 Literatür taraması, Beyin fırtınası Kampanya dosyası sunumu Uygulama çalışması
13 Literatür taraması, Beyin fırtınası Kampanya dosyasının uygulanması Uygulama çalışması
14 Literatür taraması, Beyin fırtınası Kampanya dosyasının uygulanması Uygulama çalışması
15 Literatür taraması, Beyin fırtınası Kampanya dosyasının uygulanması Uygulama çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özgen E. (2017) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. İstanbul: Profil Kitap
Lindgreen, A., ve Swaen, V. (2010). Corporate social responsibility. International Journal of Management Reviews, 12(1): 1-7.
Schwartz, M. S. (2017). Corporate social responsibility. Routledge.
Korkmaz S. (2009). İşletmelerin Sosyal Sorumlulukları. Kocaeli: Umuttepe Yayınları
Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2013). Halkla İlişkiler Eksininde Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Ankara: Nobel
Bayraktraoğlu G., İlter, B. ve Tanyeri, M. (2009). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul Literatür Yayıncılık
Savaş, S. (2020). İmaj üretiminde dijital medya'nın rolü: Kurumların oluşturmaya çalıştıkları imajın tüketiciye ne oranda yansıdığına yönelik bir çalışma. İstanbul Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
Ceritoğlu, A. B. (2011). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. İstanbul: Yalın Yayıncılık
Kara, A. S. (2019). Bir halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal sosyal sorumluluk: Sosyal refah için araç mı amaç mı?. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1): 1-25
Aktaş, E. ve Göztaş, A. (2017). Etkinlik Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık
Kılanç, R. Ö. (2014). Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi. İstanbul: Kriter
Akay, R. A. (2014). Etkinlik Yönetimi Uygulamalarında Yaratıcı Rekabet ve Sosyal Medyanın Entegrasyonu. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication – TOJDAC. 4(4): 55-70
Seyfi, M. (2017). Dijital Etkinlik Yönetimi. İstanbul: Der Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
2
List the main features of communication in items.
4
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
0
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
1
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
5
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 5 25
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 30 60
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 201
Genel Toplam 201
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0