TR EN

BİLETLEME VE REZERVASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HYM410 BİLETLEME VE REZERVASYON 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, uluslararası biletleme ve rezervasyon kavram, süreç ve kurallarını ve seyahat acentalarında kullanılan uluslararası rezervasyon sistemleri olan Amadeus ve Galileo sistemlerini uygulamalı olarak öğretmektir.
İçerik: Temel Bilet Satış ve Rezervasyon Kavramları, Tek Yönlü Yolculuklar, Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Özel Ücretler, Add-on Kavramı, Bilet Üzerinde Yapılan İşlemler, Amadeus ve Galileo Programları.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

IATA biletleme ve rezervasyon kavramlarını, süreçlerini ve kurallarını bilir.
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile ülke, şehir, havalimanı, havayolu kodlarını ve uçuş tarife bilgilerini listeler.
Merkezi rezervasyon sistemi aracılığı ile rezervasyon oluşturur, rezervasyonu ücretlendirir, müşteri özel taleplerini sisteme girer ve biletleme yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Temel Bilet Satış Kavramları ve Tek Yönlü Yolculuklar-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Temel Bilet Satış Kavramları ve Tek Yönlü Yolculuklar-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Ücret Bölümleri Yöntemi (PU Concept) ve Sponsorlu Bilet Ödeme İşlemi (PTA)-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Gidiş-Dönüş (Return) Yolculuklar, Ücret Bölümleri Yöntemi (PU Concept) ve Sponsorlu Bilet Ödeme İşlemi (PTA)-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Özel Ücretler, En Düşük Ücret Kombinasyonları ve ADD-ON Kavramı-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Özel Ücretler, En Düşük Ücret Kombinasyonları ve ADD-ON Kavramı-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Bilet Üzerinde Yapılan İşlemler, Mixed Class Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Amadeus Sisteminde Kullanılan Girişler ve Temel Rezervasyon Kaydı-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
10 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Amadeus Sisteminde Kullanılan Girişler ve Temel Rezervasyon Kaydı-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
11 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Amadeus Sisteminde Rezervasyon İşlemleri ve Ücret Yükleme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
12 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Kullanılan Temel Girişler, Uygun Yer Durumu Görüntüleme ve Yer Alma-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
13 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Kullanılan Temel Girişler, Uygun Yer Durumu Görüntüleme ve Yer Alma-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
14 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Rezervasyon, Ücret, Bilet ve Otel-Araba Girişleri-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
15 literatür tarama, sunum görsellerini inceleme Galileo Sisteminde Rezervasyon, Ücret, Bilet ve Otel-Araba Girişleri-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma ve Uygulamalı Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sezgin, E., İ. O. Coşkun ve E. Özkan (2018); Bilet Satış, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2475, Eskişehir.
IATA (2014); Passinger Air Tariff-General Rules, Montreal.
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Rules, Montreal.
IATA (2014); Passinger Air Tariff-Worldwide Fares, Montreal.
IATA (2007); Ticketing Handbook, Montreal.
Sharma, J. K. (2009); Flight Reservation and Airline Ticketing, Kanishka Publishers, Distributors.
Galileo Türkiye Eğitim Kitabı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
2
List the main features of communication in items.
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 7 1 7
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0