Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SOS369 |
NİCEL VERİ ANALİZİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste öğrencilerin istatistik programlarını aktif bir şekilde kullanabilmeleri, araştırma sonuçlarını anlamlı bir şekilde yorumlayabilmeleri, ve istatistik yöntemlerini tanıyarak bu yöntemlerde bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriğini; SPSS programının tanıtılması, analiz türlerinin anlatılması, araştırma tasarımı, değişkenlerin türüne göre analiz çeşitlerinin anlatılması, parametrik ve parametrik olmayan istatistikler, SPSS’e veri girişi, elde edilen verilerin yorumlanması oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
SPSS programını tanır. |
SPSS programını kullanır. |
SPSS aracılığıyla gerçekleştirdiği analizlerin sonuçlarını yorumlar, değişkenler arasındaki ilişkiyi açıklar.( |
Evren ve örneklem, verilerin nasıl toplanacağı ve nicel bir analizin nasıl yapılacağı konularında bilgilerini hatırlar ve SPSS aracılığıyla uygular. |
Verileri SPSS programına girerek analiz yapar. |
İstatistik türlerini ayırt eder ve yapacağı araştırmaya göre nasıl bir yöntem izleyeceğini tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma |
İstatistiğe Giriş; temel kavramlar |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
2 |
Okuma-pratik yapma |
SPSS’e Giriş; SPSS menülerinin tanıtılması |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
3 |
Okuma-pratik yapma |
Araştırmanın tasarlanması ve kod çizelgesinin hazırlanması |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
4 |
Okuma-pratik yapma |
Veri dosyalarının hazırlanması ve SPSS’e veri girişi |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
5 |
Okuma-pratik yapma |
Araştırmanın güvenilirliği için ön araştırma testlerinin tanıtılması; güvenilirlik testi |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
6 |
Okuma-pratik yapma |
Değişkenler arasındaki ilişkilerin yorumlanması için kullanılan teknikler; korelasyon, regresyon, faktör analizi |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
7 |
Okuma-pratik yapma |
Değişkenler arasındaki ilişkilerin yorumlanması için kullanılan teknikler; korelasyon, regresyon, faktör analizi |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma-pratik yapma |
Grupları kıyaslamak için kullanılan teknikler; parametrik olmayan testler |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
10 |
Okuma-pratik yapma |
T - testi |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
11 |
Okuma-pratik yapma |
Varyans Analizi I |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
12 |
Okuma-pratik yapma |
Varyans Analizi II |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
13 |
Okuma-pratik yapma |
Araştırma bulgularının grafikleştirilmesi ve raporlama türleri |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
14 |
Okuma-pratik yapma |
Grafik okuma ve sonuçların yorumlanması |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
15 |
Okuma-pratik yapma |
Değerlendirme |
Anlatma - Gösterip yaptırma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Can, Abdullah. (2016). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel verilerin analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
Köseoğlu, M., & Yamak, R. (2011). Uygulamalı istatistik. Trabzon: Derya Kitabevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
4 |
48 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|