Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SOS382 |
NİTEL VERİ ANALİZİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste öğrencilerin nitel araştırma yöntemini tanımaları, aktif bir şekilde kullanabilmeleri ile nitel araştırma bulgularını analiz ve yorumlama yeteneğini kazanmaları, nitel araştırma önerisi geliştirebilecek düzeye gelmeleri hedeflenmektedir. |
İçerik: |
Dersin içeriğini; nitel araştırmanın kullanım alanlarının tanıtılması, NVİVO programının tanıtımı ve kullanımı, araştırma ön hazırlığı, yapılacak görüşmenin tasarımı, örneklem seçimi, görüşme bulgularının deşifre edilmesi, nitel veri analizi ve raporlanması konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Nitel araştırma yöntemlerine ilişkin teorik bilgileri ile bu ders arasında ilişki kurar(relate-2) ve bu bilgilerini NVİVO aracılığıyla uygular. |
Nitel araştırma yöntemi ile yapılmış olan bir araştırmanın bulgularını yorumlar. |
Belirlenmiş bir araştırma konusunu nitel araştırma yöntemleri çerçevesinde analiz eder. |
Bir nitel bir araştırma konusuyla ilgili soru formu oluşturur. |
Araştırma sırasında toplanan verileri NVİVO aracılığıyla analiz eder. |
Analizini yaptığı veri sonuçlarını nitel araştırma kuralları çerçevesinde değerlendirir. |
Nitel araştırmaya uygun araştırma önerisinde bulunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Nitel veri analizine giriş; temel kavramları |
Anlatım |
2 |
Okuma-pratik yapma |
Nitel araştırma tasarımı |
Anlatım |
3 |
Okuma-pratik yapma |
Görüşme, grup görüşmeleri ve derinlemesine görüşmelerin özellikleri |
Anlatım-göstererek yaptırma |
4 |
Okuma-pratik yapma |
Görüşme, gözlem verilerinin toplanması ve deşifre edilmesi |
Anlatım-göstererek yaptırma |
5 |
Okuma-pratik yapma |
NVİVO programına giriş, menülerin tanıtımı I |
Anlatım-göstererek yaptırma |
6 |
Okuma-pratik yapma |
NVİVO programına giriş, menülerin tanıtımı II |
Anlatım-göstererek yaptırma |
7 |
Okuma-pratik yapma |
NVİVO programı aracılığıyla deşifre ve verilerin analize hazırlanması |
Anlatım-göstererek yaptırma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma-pratik yapma |
NVİVO’da nitel veri analizi uygulaması |
Anlatım-göstererek yaptırma |
10 |
Okuma-pratik yapma |
Nitel veri analizinde güvenilirlik ve etik |
Anlatım-göstererek yaptırma |
11 |
Okuma-pratik yapma |
Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi |
Anlatım-göstererek yaptırma |
12 |
Okuma-pratik yapma |
Nitel analiz sonuçlarının raporlanması I |
Anlatım-göstererek yaptırma |
13 |
Okuma-pratik yapma |
Nitel analiz sonuçlarının raporlanması II |
Anlatım-göstererek yaptırma |
14 |
Okuma-pratik yapma |
Örnek nitel araştırma raporları üzerine tartışma ve değerlendirme |
Anlatım-göstererek yaptırma |
15 |
Okuma-pratik yapma |
Nitel araştırmaya uygun araştırma önerilerinin öğrencilerle tartışılması |
Anlatım-göstererek yaptırma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Baş, Türker, Ulun Akturan. (2008). Nitel araştırma yöntemleri: NVivo 7.0 ile nitel veri analizi. İstanbul: Seçkin Yayıncılık |
Yıldırım, A., Şimşek, H. . (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları . |
Türnüklü, Abbas. (2000). Eğitimbilim Araştırmalarında Etkin Olarak Kullanılabilecek Nitel Bir Araştırma Tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi ,6 (4), 543-559. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
4 |
48 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
6 |
6 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
127 |
|
Genel Toplam |
127 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|