Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ULT338 | LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ VE E-LOJİSTİK | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste öğrencilere Lojistik bilişim sistemlerini bilmek ve anlamak, Lojistik yazılım teknolojilerinden haberdar olmak, İleri Planlama Sistemlerini (APS) bilmek ve uygulama projelerini yönetebilme becerisi vermek amaçlanmaktadır |
İçerik: | Bu dersin içeriği Lojistik bilgi sistemlerinin temel kavramları ve komponentler. Otomatik tanımlama sistemleri (Barkod ve diğer), RFID sistemleri, proje yönetimi ve uygulamaları, Gerçek zamanlı konum belirleme sistemleri ve uygulamaları, Lojistik yazılım teknolojileri ve karar destek sistemleri, İleri planlama sistemleri temel kavramlar konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Elektronik lojistik uygulamalarını tanımlar. |
Lojistik sektöründe yönetim bilgi sistemlerinlerinin kullanımını tanımlar. |
Lojistik bilgi sistemlerinden günlük hayatta çok karşımıza çıkan barkod GPRS gibi kavramları günlük hayata uygular. |
E-Ticaret konusundaki bir projeyi analiz edebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap Okuma | Gunumuz Kuresel Isletmelerinde Lojistik Enformasyon Sistemleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Lojistik Enformasyon Teknolojisi Altyapisi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Lojistik Enformasyon Teknolojisinde gelismekte olan Sistemler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Stok Yonetimi, Tasimacilik ve Depo Yonetiminde Lojistik Bilgi Sistemleri | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Stok Yonetimi, Tasimacilik ve Depo Yonetiminde Lojistik Bilgi Sistemleri Entegrasyonu | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Lojistik Enformasyon Sistemleri Guvenligi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Lojistik Enformasyon Sistemleri Guvenligi 2 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Tedarik Zinciri Yonetimi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Kurumsal Kaynak Planlamasi | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Kurumsal Kaynak Planlamasi Paket Programlari ve Ileri Planlama ve Cizelgeleme 1 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Kurumsal Kaynak Planlamasi Paket Programlari ve Ileri Planlama ve Cizelgeleme 2 | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Dijital Pazarlar ve Urunler | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Kuresel Sistemleri Yoneltme | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Bakkal, M. Oflaz, A. (2011), Lojistik Bilgi Sistemleri, İstanbul: Hiperlink Yayınları |
Özceylan , E., Çetinkaya, C., Demirel,N., (2017) Uslu , A. Lojistik Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri, İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık |
Kolektif, (2017) Lojistik Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri 1.Baskı, İdeal Kültür Yayıncılık. |
Tilanus, B. Information Systems in Logistics and Transportation 2nd Edition, Emerald. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |