TR EN

REKLAMDA HİKAYE ANLATIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI410 REKLAMDA HİKAYE ANLATIMI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere marka yönetimi ile marka iletişimi konularında klasik ve modern hikaye anlatma tekniklerini öğreterek, yaratıcı çalışmalarında uygulayabilme becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini, geleneksel hikaye anlatıcılığı, anlatı çalışmaları, dijital hikaye anlatıcılığı, transmedya ve çapraz medya hikaye anlatıcılığı, transmedya ile ilgili önemli kavramlar, reklamda ve yeni medyada hikaye anlatıcılığı oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hikâye anlatıcılığının tarihsel kökenlerini ve anlatının ne olduğunu tanımlar.
Geleneksel hikâye anlatıcılığı ile dijital anlatım yöntemleri arasındaki farkları bilir.
Hikaye anlatımının reklamcılıktaki etkisini açıklar.
Reklamda hikaye anlatımı stratejilerini reklam kampanyalarında uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hikaye anlatıcılığı nedir? Neden Hikaye Anlatırız? Geleneksel Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Anlatı nedir? Anlatı Çalışmalarına Giriş Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Dijital Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Transmedya Hikaye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Çapraz Medya Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Transmedya Stratejisi ile İlişkili Önemli Kavramlar Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Hikaye ve Pazarlama İletişimindeki Önemi / Marka Hikayeleri Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamda Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Yeni Medyada Hikâye Anlatıcılığı Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Türkiye’den Reklamda Hikâye Anlatıcılığı Örnekleri Anlatım, Tartışma, Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Dönem Sonu Ödev Sunumu Ödev Sunumu
15 Konuyla ilgili örnekleri inceleme Dönem Sonu Ödev Sunumu Ödev Sunumu
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gezgin, İ. (2022). Homo Narrans: İnsan Niçin Anlatır?: Mit, Masal ve Hikayenin Arkeolojisi. İstanbul: Redingot Kitap.
Ramsden, A., Hollinsworth S. (2017). Hikaye Anlatma Sanatı. Çev. Ali Bucak. İstanbul: İletişim
Benjamin, W. (2018). “Hikâye Anlatıcısı”. İçinde: Son Bakışta Aşk, yay. haz. Nurdan Gürbilek. 8. Basım. İstanbul: Metis. 77-101
Dervişcemaloğlu, B. (2016). Anlatıbilime Giriş. İstanbul: Dergâh Yayınları.
Barthes, R. (1983). Anlatıların Yapısal Çözümlemesine Giriş. çev. Mehmet Rifat. Yazko Çeviri, 2 (11): 123-127.
Jenkins, H. (2019). Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. (N. Yeğengil, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
Aaker, D. (2020). İmza Hikayeler Yaratmak. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Kitapları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0