Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTS112 | SES VE GÖRÜNTÜ TEKNİKLERİ | 2 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM TÜRKAVCI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, ses ve görüntüyü yaratan unsurları, prodüksiyon öncesi planlama yapmayı, video kamera ile çekim ve ses kaydı yapmayı öğretmek ve temel video prodüksiyon becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini kamera aksesuarları ve işlevleri, çekim ölçekleri, aks kuralı, temel ve ileri kamera hareketleri, lensler, röportaj çekimi, ses tekniklerini kapsayan diegetic sesler, non diegetic sesler, foley, ADR, ses kayıt cihazları, mikrofonlar vb. konular ve aydınlatma, ışık, yeşil perde konuları vb. konular oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ses ve görüntüyü oluşturan unsurları açıklayabilir ve uygulayabilir. |
Kamera ve yardımcı ekipmanları ile uygulama yapabilir. |
Çekim ölçeklerini, kamera hareketlerini ve lensleri açıklayabilir ve ilgili bir çekimde uygun çekim ölçeklerini, lensleri ve kamera hareketlerini uygulayabilir. |
İlgili bir çekimde ses kaydı yapabilir. |
Röportaj çekimi, sahne/mizansen çekimi ve ses kaydı yapabilir. |
Aydınlatma ve ışık sistemlerini, yeşil perde uygulamasını açıklayabilir ve uygulama yapabilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | Ders İzlencesinin Tanıtılması. Kamera ve Tripod Kullanımı Uygulaması. Kameralar, Kamera Aksesuarları ve İşlevleri | Anlatım, Uygulama |
2 | İnternet ve Literatür Taraması | Çekim Ölçekleri ve Uygulama | Anlatım, Uygulama |
3 | İnternet ve Literatür Taraması | Çekim Ölçekleri, Aks Kuralı ve Uygulama | Anlatım, Uygulama |
4 | İnternet ve Literatür Taraması | Lensler ve Kullanımı, Uygulama | Anlatım, Uygulama |
5 | İnternet ve Literatür Taraması | Klaket Kullanımı ve Kamera Hareketleri | Anlatım, Uygulama |
6 | İnternet ve Literatür Taraması | İleri Kamera Hareketleri | Anlatım, Uygulama |
7 | İnternet ve Literatür Taraması | Çekim Uygulaması ve Röportaj Çekimi | Anlatım, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İnternet ve Literatür Taraması | Ses Tekniklerine Giriş: Sesin Özellikleri ve Etkileri. Ses depolama, Ses Mikserleri, Seslendirme Stüdyoları, Ses Tasarımı, Ses Kurgusu vd. | Anlatım, Uygulama |
10 | İnternet ve Literatür Taraması | Diegetic Sesler, Non Diegetic Sesler, Foley, ADR | Anlatım, Uygulama |
11 | İnternet ve Literatür Taraması | Ses Kayıt Cihazları, Mikrofonlar | Anlatım, Uygulama |
12 | İnternet ve Literatür Taraması | Aydınlatma ve Işık | Anlatım, Uygulama |
13 | İnternet ve Literatür Taraması | Yeşil Perde | Anlatım, Uygulama |
14 | İnternet ve Literatür Taraması | Çekim Uygulaması | Anlatım, Uygulama |
15 | İnternet ve Literatür Taraması | Çekim Uygulaması | Anlatım, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Macelli, Joseph V. (2002). Sinemanın 5 Temel Öğesi. İstanbul: İmge Kitabevi |
Freeman, M. (2014). Dijital Görüntü Düzenleme & Özel Efektler. İstanbul: Say Yayınları |
Kılıç, L. (2003). Görüntü Estetiği. İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Bordwell, D. ve Thompson, K. (2008), Film Sanatı, (çev: Ertan Y., E. S. Onat), Ankara: De-Ki Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
0 | |||||
2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
0 | |||||
3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
0 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
3 | |||||
2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
1 | |||||
3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
2 | |||||
2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
2 | |||||
2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 6 | 78 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 184 |
Genel Toplam | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |