TR EN

RADYO-TELEVİZYON YAYINCILIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS114 RADYO-TELEVİZYON YAYINCILIĞI 2 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, radyo ve televizyon yayıncılığının tarihinden başlayarak, yayıncılığın özelliklerini, işlevlerini ortaya koymak, radyo ve televizyondaki program türlerini inceleyerek öğrencilere radyo-televizyon yayıncılığı hakkında temel bilgileri aktarmaktır.
İçerik: Bu derste, radyo ve televizyon yayıncılığının tarihinden başlayarak günümüze kadar gelen yayıncılık süreci, gelişen teknoloji ve yasal düzenlemeler çerçevesinde incelenecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim ve kitle iletişim kavramlarını tanımlar.
İletişim ve kitle iletişimi farklılıklarını açıklar.
Kitle iletşim aracı olarak radyo ve televizyonun özelliklerinden en az 5 tanesini listeleyebilir.
Radyo ve televizyon yayıncılığının dünyada ve Türkiye’deki gelişimini inceleyebilir.
Yayın kuruluşlarının yönetim biçimlerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilir.
Dünyada ve Türkiye'deki yayın türleri örneklerini karşılaştırabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş İletişim ve kitle iletişimi kavramlarına genel bakış Anlatım
2 İnternet ve Literatür Tarama Kitle iletişim araçları Anlatım
3 İnternet ve Literatür Tarama Radyo yayınlarının tarihçesi ve gelişimi Anlatım
4 İnternet ve Literatür Tarama Televizyon yayınlarının tarihçesi ve gelişimi Anlatım
5 İnternet ve Literatür Tarama Kitle iletişim aracı olarak radyo ve televizyonun özellikleri Anlatım
6 İnternet ve Literatür Tarama Kitle iletişim aracı olarak radyo ve televizyonun işlevleri Anlatım
7 İnternet ve Literatür Tarama Örnek İnceleme Yayın türleri Anlatım, Örnekler üzerinden soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve Literatür Tarama Örnek İnceleme Yayın türleri Anlatım, Örnekler üzerinden soru-cevap
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yönetim biçimlerine bakış, devlet, hükümet, özel girişimci yayın sistemleri Anlatım, Soru-Cevap
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yayıncılık sistemlerinin özellikleri Anlatım, Soru-Cevap
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Radyo ve televizyon yayınları ile ilgili yasal düzenlemeler Anlatım, Soru-Cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Radyo televizyon yayınları ve izler kitle Anlatım, Soru-Cevap
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Türkiye’de radyo ve televizyon yayıncılığının gelişimi Anlatım, Soru-Cevap
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Türkiye’de radyo ve televizyon yayıncılığının gelişimi Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aziz, A. (2013). Televizyon ve Radyo Yayıncılığı Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
Bay, N. (2007). Radyo Televizyon Yayıncılığı. Konya: Nüve Kültür Merkezi Yay.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
2
2
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
5
3
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
2
2
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
3
2
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
1
2
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
4
2
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
3
3
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
2
2
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
4
2
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 6 6 36
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0