| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| TRD102 | TÜRK DİLİ II | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| DERS BİLGİLERİ | |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
| AMAÇ VE İÇERİK | |
|---|---|
| Amaç: | Türk dilinin özellikleri, dil kuralları, yazılı ve sözlü metinlerle söz varlığı ve yazım kurallarına lişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. | 
| İçerik: | Cümle çeşitleri, anlatım bozuklukları, paragraf anlatım biçimleri, yazılı anlatım türleri, sözlü anlatım türleri, yazım kuralları ve noktalama işaretleri. | 
| DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
|---|
| Türk Dili üzerine araştırma yapmış araştırmacıların görüşlerinden hareketle yazılı ve sözlü anlatım türlerini listeler. | 
| Örnek metinler üzerinde cümle çeşitlerini kavramaya yönelik uygulamalar yapar. | 
| Alan içi ve alan dışı bilgi kaynaklarını akademik metin yazarken bir araya getirir. | 
| Örnek metinler üzerinde anlatım bozukluklarını türlerine göre sınıflandırır. | 
| Yazım kuralları ve noktalama işaretlerini dikkate alarak örnek metinleri değerlendirir. | 
| Bilimsel, eleştirel, yaratıcı ve yapıcı düşünme cephelerinden bakarak, akademik bir perspektifle örnek metinleri değerlendirir. | 
| HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Video İzleme, Okuma | Cümle Çeşitleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 2 | Video İzleme, Okuma | Kelime Grupları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 3 | Video İzleme, Okuma | Komposizyon | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 4 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Biçimleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 5 | Video İzleme, Okuma | Konuşma ve Konuşma Çeşitleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 6 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Bozuklukları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 7 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Bozuklukları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 8 | Video İzleme, Okuma | Anlatım Bozuklukları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 9 | Video İzleme, Okuma | Diksiyon ve Diksiyon Kuralları | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Video İzleme, Okuma | Mektup ve Türleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 12 | Video İzleme, Okuma | Öğretici Türler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 13 | Video İzleme, Okuma | Olay Çevresinde Gelişen Türler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 14 | Video İzleme, Okuma | Tiyatro | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 15 | Video İzleme, Okuma | Şiir Türleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans, Anlatım, Tartışma | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
| KAYNAKLAR | 
|---|
| Aksan D. (1977-86). Her Yönüyle Dil, 1, 2, 3. Ankara: TDK Yayınları. | 
| Aksoy Ö. A. (1990). Dil Yanlışları. Ankara: Emel Matbaacılık. | 
| Ergin M. (1993). Üniversiteler İçin Türk Dili. İstanbul: Bayrak Basım Yayın Dağıtım. | 
| Banguoğlu T. (2000). Türkçenin Grameri. Ankara: TDK Yayınları. | 
| Levent A. S. (1973). Dil Üstüne. Ankara: TDK Yayınları. | 
| Turan F. (2014). Stages of Evolution: Studies in Turkish Language and Literature. Istanbul: The Isis Press. | 
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
                                             | 0 | |||||
| 2 | 
                                                Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
                                             | 0 | |||||
| 3 | 
                                                İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
                                             | 0 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
                                             | 0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
                                             | 0 | |||||
| 2 | 
                                                Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
                                             | 0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
                                             | 0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
                                             | 0 | |||||
| 2 | 
                                                Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
                                             | 0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
                                             | 2 | |||||
| 2 | 
                                                Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
                                             | 1 | |||||
| 3 | 
                                                Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
                                             | 0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
                                             | 0 | |||||
| 2 | 
                                                Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
                                             | 0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
                                             | 0 | |||||
| 2 | 
                                                Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
                                             | 0 | |||||
| DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 2 | 28 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 31 | 0 | 51 | 
| Genel Toplam | 51 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |