Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HYM422 | HAVACILIKTA GÜNCEL KONULAR | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Küreselleşen hava yolu ve hava işletmecilik sektöründe uygulanan inovasyon tekniklerine hakim güncel konular ığışında eğitilmiş hava yolu yöneticisi yetiştirmek dersin temel amacıdır. |
İçerik: | Havacılık sektörel gelişmeleri geçmiş ve gelecek similasyonları, sağlık talimatı, bilgi yönetim sistemi, psikoloji, emniyet yönetim sistemi, eğitim yönetim ve denetimi, ingilizce, yeni hava limanı, hava yolu ulaştırma politikaları, stratejik hava yolu yönetim ve master planlama, seyrüsefer, örgütsel davranış, finansal yönetim ve gelir yönetimi, lojistik hizmetleri gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yeni açılan hava limanları hakkında değerlendirme yapar. |
Hava yolu ulaştırma politikalarını listeler. |
Havacılık alanında güncel konuları değerlendirir. |
Havacılık ile ilgili etkinlik organize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık tarihçesi ve uygulamaları | Sunum |
2 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık tarihçesi ve uygulamaları | Sunum |
3 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi ve Güncel Konuların Saptanması | Sunum |
4 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılıkta bilgi yönetim sistemi - Dijital Dönüşüm Uygulamaları | Sunum |
5 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılık EYS emniyet yönetim sistemi | Sunum |
6 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Havacılıkta Kalite Yönetimi Sistemleri | Sunum |
7 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Uçuş Gecikmeleri (Havacılık sektöründe uçuş gecikmelerinin makine öğrenmesi temelli analizi ve tahmini) | Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Yeni hava limanı Avantajları, Dezavantajları | Sunum |
10 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Türkiye'de Yerli Uçak Üretimi | Sunum |
11 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - İnsansız Hava Araçları | Sunum |
12 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Drone Gazeteciliği | Sunum |
13 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Salgın Hastalıkların Havayolu İşletmeciliğine Etkileri | Sunum |
14 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Hava ve uzay psikiyatrisi, psikolojisi ve nörolojisi | Sunum |
15 | Tez inceleme, kitap okuma, geçmiş verilerin analizi, ilgili fotoğrafların temin edilmesi, sunum hazırlama | Havacılık İngilizcesi - Genel Tekrar | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
http://web.shgm.gov.tr/tr/arama?searchkey=kariyer+planlama |
http://www.sgairport.com/kurumsal/insan-kaynaklari/heasta-kariyer |
http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/66/07/963633/dosyalar/2015_09/15032036_rehberlikvekariyerplanlama.pdf |
http://acikarsiv.ankara.edu.tr/browse/335/ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
||||||
2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
||||||
3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
||||||
2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
||||||
2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
||||||
2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
||||||
3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
||||||
2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
||||||
2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |