TR EN

MEDYA FOTOĞRAFÇILIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS343 MEDYA FOTOĞRAFÇILIĞI 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı öğrencilere basın fotoğrafçılığı ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, teorik ve uygulamalı bilgileri kazandırmaktır.
İçerik: Bu ders, fotoğrafçı ya da fotomuhabir olarak fotoğraf üretirken dikkat edilmesi gereken unsurları, basın fotoğraflarının gazetelerde yer alma süreçlerini, editörlerin fotoğrafları seçerken dikkat ettiği kriterleri ve gazetelerde yer alan fotoğrafların kamuoyuna etkisini kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenciler medya fotoğrafçılığına dair aldıkları temel bilgiler doğrultusunda fotoğrafın habercilikteki önemini tartışabilir.
Seçenek olarak gösterilen fotoğraflar arasından basın fotoğrafçılığında kullanılması gereken doğru fotoğrafları seçebilir.
Basın fotoğraflarına yansıyan olumlu veya olumsuz öğeleri yönetebilir.
Ödüllü basın fotoğrafı örnekleri üzerinden fotoğrafların niteliklerini analiz eder.
Türkiye'deki basın fotoğrafçılığının tarihi dönüşümünü açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin tanıtılması ve Giriş Ders hakkında bilgilendirme ve tanışma Anlatım
2 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğrafçılığına giriş Anlatım, Soru- Cevap
3 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğrafçılığının tarihçesi, basın fotoğrafçılığının türleri Anlatım, Soru- Cevap
4 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğrafçılığı ve gerçeklik Anlatım, Soru- Cevap
5 İnternet ve Literatür Tarama Basında kullanılacak fotoğrafın seçimi Anlatım, Soru- Cevap
6 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğraflarının algısal etkileri Anlatım, Soru- Cevap
7 İnternet ve Literatür Tarama Fotoğraf ve fotoğraf altyazısı arasındaki ilişki Anlatım, Soru- Cevap
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve Literatür Tarama Gazetelerin ideolojik kimlikle kullandıkları fotoğraflar Anlatım, Soru- Cevap
10 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğraflarına olumlu ve olumsuz katkı sağlayan öğeler Anlatım, Soru- Cevap
11 İnternet ve Literatür Tarama Örnek Fotoğraf İnceleme Basın fotoğrafçılığında şiddet Anlatım, Soru- Cevap, Fotoğraf Okuması
12 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğraflarında komposizyon ve görsel dili oluşturan öğeler Anlatım, Soru- Cevap
13 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğraflarının analiz edilmesi Anlatım, Soru- Cevap
14 İnternet ve Literatür Tarama Basın fotoğrafları ve hukiki sorunlar Anlatım, Soru- Cevap
15 İnternet ve Literatür Tarama Türkiye'deki basın fotoğrafçılığının dünü ve bugünü Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özendes, E.(2013). Osmanlı İmparatorluğu'nda Fotoğrafçılık 1839-1923. İstanbul : Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
Ergin, E. (2000). Her Yönüyle Fotoğrafçılık Tekniği. İstanbul: İnkılap Kitabevi
Prakel, D. (2012). Görsel Fotoğrafçılık Sözlüğü. İstanbul: Literatür Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
1
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
1
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
1
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
3
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
2
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
3
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0