TR EN

FELSEFE TARİHİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SOS357 FELSEFE TARİHİ I 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SACİDE VURAL
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin batı felsefesinin Antik Yunan döneminden Rönesans’a kadarki dönemini ana hatlarıyla tanıması, felsefi kavram ve problemleri tarihsel bağlamda analiz edip değerlendirmesidir.
İçerik: Bu dersin içeriğini; felsefenin doğuşuna dair tartışma, antik felsefe – presokratik felsefe, Heraklitos – Parmenides, Sofistler ve Sokrates, Platon, Aristoteles, Helenistik felsefe, septisizm ve yeni Platonculuk, Ortaçağ felsefesi, İslam felsefesi, tasavvuf ve sühreverdi konuları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Batı felsefesinin Antik Yunan’da doğuşundan Rönesans’a kadarki tarihsel gelişimini tanır.
Tarihsel gelişim içerisinde en önemli filozofların fikir ve pozisyonlarını açıklar.
Batı felsefesinin Antik Yunan’da doğuşundan Rönesans’a kadarki farklı felsefi dönemleri sınıflandırır.
Tarihsel bağlam içerisinde felsefi kavramların nasıl ortaya çıkıp geliştiğini analiz eder.
Batı felsefesinin en önemli problemlerini tarihsel bağlam içinde değerlendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Derse giriş – felsefenin doğuşuna dair tartışma Anlatım, soru-cevap- tartışma
2 Kitap Okuma Antik felsefe – Presokratik felsefe Anlatım, soru-cevap- tartışma
3 Kitap Okuma Heraklitos ve Parmenides Anlatım, soru-cevap- tartışma
4 Kitap Okuma Sofistler ve Sokrates Anlatım, soru-cevap- tartışma
5 Kitap Okuma Platon Anlatım, soru-cevap- tartışma
6 Kitap Okuma Aristoteles Anlatım, soru-cevap- tartışma
7 Kitap Okuma Helenistik Felsefe – Epiküros ve Stoacılık Anlatım, soru-cevap- tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap Okuma Dönem değerlendirmesi Anlatım, soru-cevap- tartışma
10 Kitap Okuma Septisizm ve Yeni-Platonculuk Anlatım, soru-cevap- tartışma
11 Kitap Okuma Ortaçağ felsefesi – Aziz Augustinus Anlatım, soru-cevap- tartışma
12 Kitap Okuma Aquina’lı Thomas ve Aziz Anselmus Anlatım, soru-cevap- tartışma
13 Kitap Okuma İslam Felsefesi – Kindi, Farabi Anlatım, soru-cevap- tartışma
14 Kitap Okuma Gazali ve İbn Rüşd Anlatım, soru-cevap- tartışma
15 Kitap Okuma Tasavvuf ve Sühreverdi Anlatım, soru-cevap- tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ahmet Cevizci. (2016). Felsefenin Kısa Tarihi . İstanbul: Say Yayınları
Platon. (2018). Devlet. (çev. M. Ali Cimcoz, Sabahattin Eyüboğlu). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Samuel Enoch Stumpf and James Fieser. (2011). Philosophy: History and Readings. USA: Mc-Graw Hill

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
2
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
3
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
2
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
2
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
2
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
3
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
2
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
2
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 12 4 48
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0