Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDE317 | DÜNYA EDEBİYATI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin sonunda öğrencilerin “dünya edebiyatı” kavramını anlamaları; daha iyi bir okur olmaları; dünya edebiyatının önemli temsilcilerini ve seçkin örneklerini tanımaları hedeflenmektedir. |
İçerik: | Ders;Edebiyat nedir? Neden yazıyoruz, neden okuyoruz? Dünya edebiyatı ne demektir? gibi soruların cevaplarını içerir. Tarihin çeşitli dönemlerinden ve değişik ülkelerden farklı edebi türlerin dünyaya mal olmuş örnekleri ve metin çözümlemelerini kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dünya edebiyatının önemli eserlerini ve edebiyatçılarını hatırlar. |
Dünya edebiyatının önemli ekol ve akımlarını özetler. |
Türk ve dünya edebiyatının önemli eser ve edebiyatçılarını karşılaştırır. |
Dünya kültürünü oluşturan zihniyeti ve düşünsel birikimi Türk edebiyatını oluşturan zihniyet ve düşünsel birikimle karşılaştırır. |
Dünya kültürünü oluşturan zihniyeti ve düşünsel birikimi değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Edebiyat nedir? “Dünya edebiyatı” ne demektir? | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Literatür Tarama | Doğu Edebiyatının kaynakları | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Literatür Tarama | Doğu Edebiyatının belli başlı temsilcileri ve eserleri (Hindistan: Mahabbarata, Ramayana örnekleri ile) | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Literatür Tarama | Doğu Edebiyatının belli başlı temsilcileri ve eserleri (Çin ve Japonya: Monagatariler, Şarkılar Kitabı: Shı Jıng) | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Literatür Tarama | Doğu Edebiyatının belli başlı temsilcileri ve eserleri (İran: Firdevsi: Şehname’den parçalar) | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Literatür Tarama | Arap Edebiyatı. Binbir Gece Masalları okumaları | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Literatür Tarama | Batı edebiyatının tarihi gelişimi ve kaynakları: Antik Yunan edebiyatı: Aiskhylos, Sophokles, Euripides’ten okumalar | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama | Roma Edebiyatı: Platon ve Hesıodos okumaları | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Literatür Tarama | Ortaçağ'da Avrupa Edebiyatı | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Literatür Tarama | Rönesans'ta edebiyat: Henrich Von Kleist’ten Michael Kolhaas | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Literatür Tarama | 18. yüzyıl Avrupa ve Rusya edebiyatına genel bakış. Moliere’den çevirilerin okunması. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Dramatizasyon |
13 | Literatür Tarama | 19. yüzyıl Avrupa ve Rusya edebiyatına genel bakış. Tolstoy ‘dan Üç Ölüm adlı metnin okuması. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Literatür Tarama | 20. yüzyıl Avrupa ve Rusya edebiyatına genel bakış: James Joyce Ulysses okumaları. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Mukayese |
15 | Literatür Tarama | 20. yüzyıl Amerikan Edebiyatına genel bakış. John Steinbeck’ten Fareler ve İnsanlar | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dünya Edebiyatı Nasıl Okunmalı, Davıd Damrosch, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2009. |
Tolstoy’dan Seçme Öyküler, İletişim Yayınları, Üç Ölüm, İstanbul, 2010. Gogol: Palto, Siyah Beyaz Yayınları, İstanbul, 2018 |
Steinbeck, Fareler ve İnsanlar, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2012. |
Ulysses, James Joyce, YKY Yayınları, İstanbul, 2019. |
Henrich Von Klesit, Michael Kohlhaas, Can Yayınları, İstanbul, 2017. |
Moliere, Cimri, Oda Yayınları, İstanbul, 2013. |
Türk ve Dünya Edebiyatı, Emin Özdemir, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, Ankara, 1980. |
Enrich Von Kleist. “Mıchel Kohlhaas.” Can Yayınları. İstanbul. 2023. |
Platon. “Devlet”, Bordo – Siyah Yayınları, İstanbul. 2020. |
Oğuzhan Sevim, Söylemez Yusuf. “Dünya Edebiyatı Araştırmaları”, Mobel Yayıncılık, İstanbul. 2019. |
Kırkkılıç Ahmet, “Örneklerle Dünya Edebiyatı”, Mobel Yayıncılık, İstanbul. 2015. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
||||||
2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
||||||
3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
||||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
||||||
2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
||||||
2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
||||||
2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
||||||
3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
||||||
2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
||||||
2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 6 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |