| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| HIT161 | İLETİŞİME GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 6 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KAYA DENİZ | 
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı, iletişim bilimine ait temel bilgileri iletişim sürecine ait ögeler ve anaakım iletişim teorileri çerçevesinde öğrenciye aktarmaktır. | 
| İçerik: | Dersin içeriğini iletişim bilimine ve iletişim sürecinin nasıl gerçekleştiğine dair temel kavramlar, tarihsel süreçte ortaya çıkan ilk iletişim teorilerinden anaakım iletişim teorileri oluşturmaktadır. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| İletişim bilimine ait temel kavramları açıklar. | 
| İletişim sürecine ait ögeleri çizerek aktarır. | 
| İletişim türlerini gündelik hayattan örnekler vererek özetler. | 
| Anaakım iletişim teorilerini iletişim sürecine ait ögeler (kaynak, kod, kanal, mesaj, hedef kitle, geri bildirim) çerçevesinde anlatır. | 
| Kitle iletişim sürecini tarihsel süreçte gelişen temel iletişim modelleri ile ilişkilendirir. | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | İletişim kavramı ve tanımı | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İletişim süreci ve iletişim sürecinin öğeleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İletişim süreci (kaynak, kod, kanal, mesaj, hedef kitle, geri bildirim) | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İletişim süreci (kaynak, kod, kanal, mesaj, hedef kitle, geri bildirim) | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İletişim türleri (sözlü ve sözsüz iletişim) | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İletişim türleri (yazılı ve görsel iletişim) | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İletişim engelleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 8 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Temel iletişim modelleri (Lasswell modeli, Shannon &Weawer modeli) | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Temel iletişim modelleri (Newcomb’un ABX-Simetri modeli, Co-Oryantasyon modeli) | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Temel iletişim modelleri (Schramm’ın Kitle İletişim modeli, Riley&Riley modeli) | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Temel iletişim modelleri (Malatzke modeli, Gerbner modeli) | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kitle iletişimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kitle iletişim süreci ve kitle iletişim teorileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi | 
| 15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Değerlendirme | Soru-cevap yöntemi | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları | 
| Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi | 
| Orhan Gökçe, İletişime Giriş, Çizgi Kitabevi | 
| Metin Işık, Kitle İletişim Teorilerine Giriş, Eğitim Yayınevi | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 14 | 3 | 42 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 6 | 30 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 49 | 0 | 158 | 
| Genel Toplam | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |