Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTS109 |
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK |
1 |
4 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM TUĞÇE KELEŞ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, öğrencinin alacağı teknik bilgiler çerçevesinde fotoğraf çekimini temel düzeyde uygulamasını sağlamaktır. |
İçerik: |
Dersin içeriğini, fotoğrafa ve fotoğraf çekimine ilişkin alan derinliği, enstantane gibi temel bilgiler oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Görsel estetiği oluşturan değerleri tanır. |
Fotoğrafçılığa ait görüntü dilini oluşturan öğelerden en az 5 tanesini açıklayabilir. |
Ortamın ışığına göre doğru bir fotoğraf için gerekli Asa/Iso değerini tahmin eder. |
Fotoğraf çekiminde kompozisyon öğelerini kullanabilir |
Fotoğraf çekim ve görüntü işleme tekniklerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş |
Fotoğraf Olgusu |
Anlatım |
2 |
Literatür Tarama |
Fotoğraf ve Pozlandırma |
Anlatım, Uygulama |
3 |
Literatür Tarama |
Enstantane ve Diyafram |
Anlatım, Uygulama |
4 |
Literatür Tarama |
Dijital Fotoğraf Nedir, Nasıl Oluşur? |
Anlatım, Uygulama |
5 |
Literatür Tarama
Örnek fotoğraf incelemeleri |
Iso (asa) ve Gren Kavramları |
Anlatım, Uygulama |
6 |
Literatür Tarama
Örnek fotoğraf incelemeleri |
Alan Derinliği Nedir? |
Anlatım, Uygulama |
7 |
Literatür Tarama
Örnek fotoğraf incelemeleri |
Enstantanenin Yaratıcı Olarak Kullanımı |
Anlatım, Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Tarama
Örnek fotoğraf incelemeleri |
Hareket Vurgusu Nasıl Yapılır? |
Anlatım, Uygulama |
10 |
Literatür Tarama
Örnek fotoğraf incelemeleri |
Portre Fotoğrafının Özellikleri |
Anlatım, Uygulama |
11 |
Literatür Tarama
Örnek fotoğraf incelemeleri |
Fotoğraf Çekiminde Kullanılan Yardımcı Malzemeler |
Anlatım, Uygulama |
12 |
Literatür Tarama
Örnek fotoğraf incelemeleri |
Fotoğrafta Kompozisyon |
Anlatım, Uygulama |
13 |
Literatür Tarama
Örnek fotoğraf incelemeleri |
Fotoğrafta Ritim |
Anlatım, Uygulama |
14 |
Literatür Tarama
Örnek fotoğraf incelemeleri |
Fotoğrafta Uyum |
Anlatım, Uygulama |
15 |
Literatür Tarama
Örnek fotoğraf incelemeleri |
Fotoğrafta Ayıklama Nedir? |
Anlatım, Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Kanburoğlu, Ö. (2007). A'dan Z'ye Fotoğraf. İstanbul: Say Yayınları |
Hom, D. (2004). Fotoğrafçı Olmak Üzerine. İstanbul: Fotoğraf Vakfı Yayınları |
Faruk A., İkizler E. (2010). Fotoğraf Teknik Okumaları, Say Yayınları. |
Gültekin, Ç. (2002). Fotoğrafça Sanatça, Beril Yayınları. |
Feyyaz, B. (2005). Fotoğrafın Tarihi, Tablet Kitabevi, Konya. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
|
|
1 |
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
|
|
|
2 |
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
13 |
5 |
65 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
44 |
0 |
179 |
|
Genel Toplam |
179 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|