Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTS223 | SOSYAL MEDYA | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi GÜLER CANBULAT |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, 1990'lı yıllardan itibaren büyük bir ivme kazanarak gündelik yaşamda iletişim süreçlerinde önemli bir role sahip olan sosyal medyanın, gelişiminin, özelliklerinin ve kullanım alanlarının neler olduğunu öğrenciye aktarmayı amaçlar. |
İçerik: | Sosyal medya kavramının gelişim süreci, sosyal medyayla geleneksel medya arasındaki farklar, benzerlikler ve tartışmaya açık nitelikler ve sosyal medya kavramına ait temel özellikler dersin içeriğini oluşturur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki temel farklardan en az 5 tanesini açıklayabilir. |
Hazırladıkları sunumlardan yola çıkarak medyanın avantajlarını ve dezavantajlarını ayırt eder. |
Güncel ve toplumsal bir olay üzerinden sosyal medyanın rolünü eleştirel perspektifle tartışabilir. |
Geleneksel medyaya ait kuramları sosyal medyaya adapte ederek sosyal medyayı bu kuramlar çerçevesinde inceleyebilir. |
Sosyal medyanın halkla ilişkiler ile olan ilişkisini açıklayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | Ders izlencesini değerlendirme ve sosyal medya çerçevesi çizme | Anlatım, tartışma |
2 | İnternet ve Literatür Tarama | Yeni medya kavramı ve Web 1.0 | Anlatım, tartışma |
3 | İnternet ve Literatür Tarama | Web 2.0 ve sosyal medyanın bugünkü yolculuğuna başlaması | Anlatım, tartışma |
4 | İnternet ve Literatür Tarama | Sosyal medya kavramının içerdiği (genel) özellik ve unsurlar | Anlatım, tartışma |
5 | İnternet ve Literatür Tarama | Pandemi ve sosyal medya kullanımı üzerine eş zamanlı film izleme | Film izleme, tartışma |
6 | İnternet ve Literatür Tarama | Sosyal medya araç ve uygulamaları: Blogosfer, mikro-blogosfer ve forumlar | Anlatım, tartışma |
7 | İnternet ve Literatür Tarama | Sosyal medya araç ve uygulamaları: Toplumsal ağlar | Anlatım, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İnternet ve Literatür Tarama | Sosyal medya araç ve uygulamaları: İlişki siteleri, kullanıcı değerlendirme siteleri | Anlatım, tartışma |
10 | Ödev gruplarını belirleme, literatür tarama | Sosyal medyada ölçüm ve raporlama | Anlatım, tartışma |
11 | İnternet ve Literatür Tarama | Sosyal medyayla yeniden şekillenen pazarlama | Anlatım, tartışma |
12 | İnternet ve Literatür Tarama | Sosyal medyayla yeniden şekillenen halkla ilişkiler | Anlatım, tartışma |
13 | İnternet ve Literatür Tarama | Sosyal medya ve kimlik | Anlatım, tartışma |
14 | Özet sunum hazırlığı | Sunumlar çerçevesinde sosyal medyanın avantajları ve dezavantajlarının tartışılması | Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür tarama | Genel değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Telli, Gonca ve Aydın, Samet (2020). Dijital Dönüşüm. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Kitapları. |
Dirağ, Emre (2019). Sosyal Medyanın Kara Kitabı. İstanbul: 6:45. |
Fuchs, Christian (2016). Sosyal Medya: Eleştirel bir giriş (Çev. Diyar Saraçoğlu ve İlker Kalaycı). İstanbul: NotaBene Yayınları. |
Van Dijk, Jan (2016). Ağ Toplumu (Çev. Özlem Sakin). İstanbul: Kafka. |
Atikkan, Zeynep ve Aslı Tunç (2011). Blogdan Al Haberi. İstanbul: YKY. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
|
0 | |||||
2 |
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
|
4 | |||||
3 |
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
|
2 | |||||
2 |
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
|
4 | |||||
2 |
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
|
2 | |||||
2 |
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
|
5 | |||||
2 |
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
|
4 | |||||
3 |
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
|
5 | |||||
2 |
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
|
0 | |||||
2 |
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 159 |
Genel Toplam | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |