TR EN

SOSYAL MEDYA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTS223 SOSYAL MEDYA 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi GÜLER CANBULAT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, 1990'lı yıllardan itibaren büyük bir ivme kazanarak gündelik yaşamda iletişim süreçlerinde önemli bir role sahip olan sosyal medyanın, gelişiminin, özelliklerinin ve kullanım alanlarının neler olduğunu öğrenciye aktarmayı amaçlar.
İçerik: Sosyal medya kavramının gelişim süreci, sosyal medyayla geleneksel medya arasındaki farklar, benzerlikler ve tartışmaya açık nitelikler ve sosyal medya kavramına ait temel özellikler dersin içeriğini oluşturur.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki temel farklardan en az 5 tanesini açıklayabilir.
Hazırladıkları sunumlardan yola çıkarak medyanın avantajlarını ve dezavantajlarını ayırt eder.
Güncel ve toplumsal bir olay üzerinden sosyal medyanın rolünü eleştirel perspektifle tartışabilir.
Geleneksel medyaya ait kuramları sosyal medyaya adapte ederek sosyal medyayı bu kuramlar çerçevesinde inceleyebilir.
Sosyal medyanın halkla ilişkiler ile olan ilişkisini açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş Ders izlencesini değerlendirme ve sosyal medya çerçevesi çizme Anlatım, tartışma
2 İnternet ve Literatür Tarama Yeni medya kavramı ve Web 1.0 Anlatım, tartışma
3 İnternet ve Literatür Tarama Web 2.0 ve sosyal medyanın bugünkü yolculuğuna başlaması Anlatım, tartışma
4 İnternet ve Literatür Tarama Sosyal medya kavramının içerdiği (genel) özellik ve unsurlar Anlatım, tartışma
5 İnternet ve Literatür Tarama Pandemi ve sosyal medya kullanımı üzerine eş zamanlı film izleme Film izleme, tartışma
6 İnternet ve Literatür Tarama Sosyal medya araç ve uygulamaları: Blogosfer, mikro-blogosfer ve forumlar Anlatım, tartışma
7 İnternet ve Literatür Tarama Sosyal medya araç ve uygulamaları: Toplumsal ağlar Anlatım, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 İnternet ve Literatür Tarama Sosyal medya araç ve uygulamaları: İlişki siteleri, kullanıcı değerlendirme siteleri Anlatım, tartışma
10 Ödev gruplarını belirleme, literatür tarama Sosyal medyada ölçüm ve raporlama Anlatım, tartışma
11 İnternet ve Literatür Tarama Sosyal medyayla yeniden şekillenen pazarlama Anlatım, tartışma
12 İnternet ve Literatür Tarama Sosyal medyayla yeniden şekillenen halkla ilişkiler Anlatım, tartışma
13 İnternet ve Literatür Tarama Sosyal medya ve kimlik Anlatım, tartışma
14 Özet sunum hazırlığı Sunumlar çerçevesinde sosyal medyanın avantajları ve dezavantajlarının tartışılması Soru-Cevap, Tartışma
15 Literatür tarama Genel değerlendirme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Telli, Gonca ve Aydın, Samet (2020). Dijital Dönüşüm. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Kitapları.
Dirağ, Emre (2019). Sosyal Medyanın Kara Kitabı. İstanbul: 6:45.
Fuchs, Christian (2016). Sosyal Medya: Eleştirel bir giriş (Çev. Diyar Saraçoğlu ve İlker Kalaycı). İstanbul: NotaBene Yayınları.
Van Dijk, Jan (2016). Ağ Toplumu (Çev. Özlem Sakin). İstanbul: Kafka.
Atikkan, Zeynep ve Aslı Tunç (2011). Blogdan Al Haberi. İstanbul: YKY.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
0
2
Summarize the basic communication theories with information about the field of Radio Television and Cinema.
4
3
Communicate and explain the current information about communication with communication theories.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the knowledge and facts in the field of communication with other areas of social sciences such as law, philosophy, economics, politics, and sociology.
2
2
Explain the structure and operation of the radio, television and cinema industries and use this information in their professional life.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Using the data sources published in his / her field effectively, he /she conduct research and use the results in his / her studies.
4
2
Analyze the international media structures and choose the media structure that is appropriate for his/her community.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level through media practices.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply his / her knowledge about media management and organization in his / her professional life.
2
2
Propose individual or team solutions for any problems in professional applications and production.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the developments in the field of communication, the studies related to the field and the mass media tools, and critically discuss the acquired knowledge.
5
2
Critically interpret the economic, political and sociological dimensions of the media.
4
3
Recognize universal norms of law and evaluate existing structures in the field of communication in the context of communication law and communication ethics and apply these gains throughout life.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conduct literature research in a foreign language related to his/her field.
5
2
Prepare presentations for the film festival in Turkey and abroad, media organizations and communication symposia by using the communication skills.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defend scientific, social and ethical values in his / her field studies.
0
2
Create film history, script, fiction, audio and video techniques knowledge and designs short or feature film stages.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 3 39
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 159
Genel Toplam 159
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0