Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTS221 | RADYO VE TELEVİZYONDA PROGRAM YAPIM YÖNETİMİ | 3 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM TÜRKAVCI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı radyo ve televizyonun teknik özelliklerini göz önünde bulundurarak, program tasarımını ve yapım aşamalarını öğrencilere aktararak temel düzeyde radyo ve televizyon programı tasarlayabilmelerini sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini radyo ve televizyon program tasarımı, yapım aşamaları, program metinleri ve uygulamaları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Radyo ve televizyon programı üretim aşamalarını uygular. |
Radyo ve televizyon programlarının yapım aşamasını karşılaştırır. |
Radyo ve televizyon programlar için temel düzeyde metin hazırlar. |
Derste aktarılan uygulamalı eğitim sonucunda radyo ve televizyon için program örneği tasarlar. |
Program fikri, önerisi ve bütçe hazırlama konusunda çalışma yapabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | Program ve Format Kavramı, Program ve Format Geliştirme, Yapım-Yönetim Unsurları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Radyo Programcılığında Temel Unsurlar, Hedef Kitle ve Türler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Radyo Programcılığında Metin Yazımı ve Kayıt-Seslendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama |
4 | İnternet ve Literatür Tarama | Radyodan Podcaste: Podcast İçerik Üretimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Yapım ve Yönetim Unsurları Üzerinden Televizyonda Program Türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Yapım ve Yönetim Unsurları Üzerinden Televizyonda Program Türleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Televizyon Programı Tasarım Aşamaları ve Bütçe | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Televizyon Program Türlerine Göre Metin Yazımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama |
10 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Televizyon Program Türlerine Göre Metin Yazımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama |
11 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Televizyon Format ve Program Dosyası Hazırlama: Programın konusu ve format açıklaması, program metni ve akışı, ayrıntılı bütçe, teknik ekip, moodboard, haklar ve izinler hakkında | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama |
12 | İnternet ve Literatür Tarama, Konuyla İlgili Kitap Bölümü Okuma | Televizyonda Yayın Öncesi Hazırlık ve Reji | Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama |
13 | İnternet ve Literatür Tarama | Jenerik, Teaser, Fragman, VTR | Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama |
14 | İnternet ve Literatür Tarama | Bant Yayın | Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama |
15 | İnternet ve Literatür Tarama | Canlı Yayın | Anlatım, Soru-Cevap ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kars, N. (2003). Herkesin İzlesin: Televizyon Program Yapalım. İstanbul: Derin Yayınevi |
Aziz, A. (2018). Radyo Yayıncılığı. Ankara: Nobel Yayınları |
Eren, E. (2003), Yönetim ve Organizasyon, İstanbul: Beta Yayınları. |
Sherman, B. (1987), Telecommunication Management, New York: Mcgraw Hill Book Company. |
Mutlu, E. (2008). Televizyonu Anlamak. İstanbul: Ayraç Yayınları. |
Erdoğan, İ (2019). Türkiye’de Televizyon Formatları. İstanbul: Doruk Yayınları |
Özmen, S. (2014). Radyo ve televizyon okumaları. İstanbul: Derin Yayınları. |
O’Donnell, V. (2017). Television critisim. California: Sage Publications. |
Aziz, A. (2006). Televizyon ve Radyo Yayncılığı (Giriş). İstanbul: Turhan Kitabevi |
Özmen, S. (2014). Radyo ve Televizyon Okumaları. İstanbul: Derin Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi, idari ve beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları açıklar.
|
2 | |||||
2 |
Radyo Televizyon ve Sinema alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını kapsamlı bir şekilde özetler.
|
4 | |||||
3 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişim kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları temel düzeyde tanıdığı hukuk, felsefe, iktisat, siyaset ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir.
|
2 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema endüstrilerinin yapısını ve işleyişini açıklar ve bu bilgileri mesleki hayatında kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapar ve sonuçlarını çalışmalarında kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Uluslararası medya yapılanmalarını karşılaştırma yaparak analiz eder ve kendi toplumuna uygun olan medya yapılanmasını seçer.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları, medya pratikleri çerçevesinden analiz ve değerlendirme yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya yönetimi ve organizasyonu konusunda edindiği bilgileri, meslek hayatında uygular.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki uygulamalar ve üretimde herhangi bir problemde bireysel veya ekip olarak çözüm önerileri sunar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki gelişmeleri, alanla ilgili çalışmaları ve kitle iletişim araçlarını takip eder ve edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımla tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Medyanın ekonomik, siyasi ve sosyolojik boyutlarını eleştirel süzgeçten geçirerek yorumlar.
|
3 | |||||
3 |
Evrensel hukuk normlarını tanıyıp, iletişim alanındaki mevcut yapıları iletişim hukuku ve iletişim etiği bağlamında değerlendirir ve bu kazanımları hayat boyu uygular.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yabancı dilde kaynak taraması yapar. Dünya sineması, televizyon sektörü ve yeni medya mecralarını takip eder ve ilgili platformlarda tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Yurtiçi ve yurtdışında gerçekleşen film festivali, medya organizasyonları ve iletişim sempozyumları gibi platformlarda iletişim becerilerini kullanarak sunum yapar.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel, sosyal ve etik değerleri savunur.
|
2 | |||||
2 |
Sinema tarihi, senaryo, kurgu, ses ve görüntü teknikleri bilgilerini kullanır ve kısa veya uzun metraj film aşamalarını tasarlar.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |